Nestenblondina tester Nikon S9300

I forrige måned kjøpte jeg meg nytt digitalkamera, Nikon s9300 Coolpix, som jeg ikke har fått testet ut noe serlig enda…. I går og i dag har jeg tatt noen bilder inne, men jeg skulle selvsagt ha tatt meg en tur ut å tatt bilder av snøen som kom på morran i dag. Det frister ikke noe serlig, for nå har det nemlig begynt å regne….. Det drypper fra taket og vannet sildrer i takrennene, helt hærlig egentlig :o))

Her er det nye vidunderet :o))

Jeg stilte inn kamera på kjæledyr, men da tok det helt over… Vinja lå å vasket seg på kontorstolen min, og jeg rakk bare å snu kamera mot henne før bilde ble tatt helt av segselv. Bildene ble ikke noe gode, så jeg må nok teste ut den funksjonen litt mer før jeg har taket på den. Dette bilde ble det beste av de fire som knipset segselv!!

Husker ikke hvilken innstilling jeg hadde her, men jeg tok nå i allefall bilde uten blitz… Ronja lå så fint oppe på stuebordet, og forsøkte å stjele til seg en skumhøne som lå i en pose på bordet. Det går ikke ann å legge fra seg noe sånt i en skål, for da er hun der med en gang å stikker av med et par. Bilde ble ganske bra, men jeg er jo så kritisk at jeg syntes det skulle vært bedre!!

Prøvde meg litt på macro-fotografering, men ble ikke helt fornøyd… Syntes kanskje ikke at jeg kom så nær som jeg ville, men fargen og klarheten er det ikke noe å si på.

Dette bildet av Vinja ute på balkongen i dag er jeg veldig fornøyd med… Fargene og klarheten er der, og frk. Lillepuzdatter av Skånevik satt helt stille å lot mammen sin få et fint bilde av henne. Hun satt ikke lenge stille, så jeg var heldig å komme ut når jeg gjorde. Primadonnaen har egentlig pensjonert seg som modell, så det er ikke alltid så enkelt å ta av henne… Så har jeg vel kanskje ikke all verdens tålmodighet heller, hehehe!!

15 kommentarer

Siste innlegg