Kozelig lørdagskveld

I går kveld var Kine og jeg hos Anne til litt lørdagskoz… Hun disket opp med Ostegratinerte natchos og kjøttdeig bolognese, herremin så godt det var å så vanvittig mette vi ble. Det skulle ha vært bønner i retten oxo, men siden Kine ikke var så begeistret for det droppet Anne dem. Kanskje like greit, for retten ble veldig mektig som den var. Jeg har bestilt det flere ganger ute, men aldri laget det hjemme. Det ga mersmak, så jeg skal definitivt lage det selv oxo, om i noe mindre skala.


(kilde: google.no)

Etter at natchosen hadde lagt seg godt til rett på sin plass nede i magen, spiste vi nystekte vaffler… Egentlig var jeg fortsatt ganske mett etter maten, men det var så godt at jeg selvsagt spiste litt for mye. Det var lenge siden jeg hadde spist varme vaffler med sukker på, og klarte jeg bare ikke å la være. Blir ikke til at jeg steker det bare til megselv, for jeg klarer aldri å spise opp alt jeg steker å syntes ikke kalde dagsgamle vaffler er så godt. 

Det er hyggelig med disse sammenkomstene på lørdagene, for da føler man at man har gjort noe i helgen… Neste helg blir det hos meg igjen, og jeg tenker at jeg må ta meg en runde i kokebøkene mine for å finne en rett jeg aldri har servert før. Lage noe nytt og spennende, for de andre gangene har det blitt mat som jeg har følt meg trygg på. På tide å heve lista litt nå :o))

Når jeg våknet ved 10 tiden i dag skinte sola på soveromsvinduet mitt, og varmegradene krabbet sakte med sikkert oppover gradestokken. Jeg så for meg masse blå himmel i dag, sånn at jeg kunne slenge på en jakke å sitte å koze meg litt på balkongen. Litt usikker på om det blir sånn, for himmelen fylles opp med mer og mer grå skyer. Foreløpig kan jeg ha balkongdøra på gløtt, og det syntes pusene er helt topp. Da kan de ta seg en tur ut når de måtte føle for det. Akkurat nå ligger de å smådormer seg, men det tar nok ikke lang tid før de flyr ut igjen :o))

Eller så er det jo sport på tv i dag, og jeg regner med at jeg med et halvt øye kommer til å følge litt med :o))

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg