Besøk i går…

I går ettermiddag og kveld var Anne på besøk for å skravle og spise litt god mat… Først på formiddagen hadde jeg sagt at jeg ikke trodde at jeg orket å ha noe besøk, for jeg våknet med høy feber og tett nese. Heldigvis begynte formen å ta seg opp utover formiddagen, så da vi snakket sammen igjen litt senere sa jeg at det var greit. Problemet var bare at det så ikke ut i heimen, så jeg måtte rydde og ordne littegranne. Kattene har begynt å røyte litt mer så jeg følte at det var kattehår overalt… Støvfilla og støvsugeren fikk kjørt seg en runde sånn at det ble litt hyggeligere å ta i mot besøk :o))


(kilde: google.no)

Jeg kjøpte Bali kyllinggryte fra Toro på fredagen, så det var bare å tine og skjære opp kyllingfileene å bryne dem og så et oppkok med fløte og vann. Vips så var en deilig gryte ferdig til å spise. Jeg hadde kjøpt ullkornspasta og ris, så Anne fikk bestemme hva vi skulle ta og da ble det ris. For å sette litt ekstra smak på kyllingen bruker jeg å ha i litt Silver Swan Soya Saus på slutten når jeg bryner dem. Det var søsteren min som tipset om den, og den er akkurat passe salt med veldig god smak. Den koster bare 20,- for en stor plastflaske :o))

Det var “Sista sjangsen” den svenske Melodifestivalen i går, hvor Tone Damli var en av deltakerne… Hun kom ganske langt, men ikke helt fram. Låta var ganske bra, men det var de som var mye bedre der og de to gutta (Anton Ewald og Robin Stjärnberg) som gikk videre til finalen var veldig gode. Jeg likte begge to, og kunne ikke bestemme meg for hvem jeg likte best. Det blir spennende å se hvordan det går neste lørdag i finalen!

Jeg hadde ikke helt fått taket på å bruke nettbrettet mitt ordentlig, så jeg fikk en liten innføring av Anne som har makent. Jeg fikk et par A-ha opplevelser, og det var jo bra :o))

Nå har jeg benket meg godt ned i godstolen for å se på Vasaloppet…. Jeg satt litt vel lenge oppe i går kveld så det ble ikke noe av å se starten dette året. Orket ikke å sette klokka til å ringe så tidlig og så sitte der å halvsove meg igjennom utsendelsen. Akkurat nå bytter brødrene Aukland på å ligge foran å dra mot oppløpet, men om de har nok krefter til å komme først i må… Ja se det, gjenstår å se. Hadde vært hyggelig, for det er en stund siden vi har hatt en norsk seier der.

Ute er det en fantastisk gnistrende vær med blå himmel og sol, som nå har nådd verandakassen min, og da er det ikke lenge før den komme inn å varmer opp vinduene mine. Akkurat nå er det + 5,8 C i kroken min, og det blir nok mye mer når sola steker på veggen. Til tross for feber i dag oxo, så skal jeg sette meg litt ut senere med en kopp kaffe å nyte det fine været.

2 kommentarer
    1. hobbyting: Nå har sola nådd favorittstolen ser jeg, og sola har begynt å varme opp vinduene mine. Utenfor er det nok ikke like varmt, men inne ved veggen kan det nok være lunt og godt. Håper dere får bedre vær snart, for sol er medisin for en vinterpreget kropp :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg