VÃ¥r, nei kanskje ikke

Det har vært varmegrade i flere dager nå, og mye av snøen rundt blokka har forsvunnet… Enkelte steder har gressbakken begynt å komme fram, men ennå er det for tidlig at knoppene skal sprette. Jeg har ingen løker i beddet mitt i år, så derfor ser det veldig trist ut der nå. Da jeg var ute med søppel og papir i sta, tok jeg meg en liten runde rundt blokka for å se på tilstanden.

Sluket er endelig åpent sånn at smeltevannet kan renne unna, men kommer det noen kuldegrader igjen vil det nok fort tette seg. Ute i gården renner vannet over asfalten, sånn at det kan være en prøvelse å bevege seg der ute. Jeg måtte gå ganske forsiktig når jeg skulle bort med papirsøppelet i sta. Måtte hoppe fra gruskorn til gruskorn sånn at jeg ikke datt over ende.

Når brøytebilene har spruta snøen vekk fra gata, har de sendt det langt opp på gressbakken… Ikke spesielt vakkert å se på den svarte og møkkete snøen, men den forsvinner vel snart. Det vi hadde trengt nå var egentlig flere varmgrader etterfulgt av et godt gammeldags regnvær, og så litt varmgrader igjen. Det hadde fått renset opp skikkelig.

Ikke mye liv å skue i beddet gitt… Jeg har tatt en beslutning om å grave opp alle rosene mine, og noen andre stauder for å få litt orden i beddet. Det er ikke noe pent lenger, om sommeren altså, og jeg vil ha noen pene lavere busker i stedet for rosene mine. Før jeg begynner skal jeg snakke med blokktillitsmannen for å høre om de kanskje vil ha rosene, så får de en fin plass et annet sted. Litt trist å grave dem opp, siden det var mamma som valgte de ut og plantet dem da vi laget beddet for noen år siden, men…..

Jeg klippet ikke rosene mine i høst, så nå står de der med hengende hode og brune… Vissent kan oxo være vakkert :o))

Erikaene mine i balkongkassene har klart seg ganske fint i vinter, og har faktisk beholdt fargen sin… Det var første gangen jeg brukte den sorten, og det var tydeligvis et bra valg :o))

På tide å sette i gang med litt middag… Jeg dukket ned i fryseren tidligere i dag, og der fant jeg et par julemedisterpølser så jeg tok opp en. Nå har den tint opp nok til at jeg kan dele den opp og ta av skinnet. Er dårlig med poteter her i heimen, men jeg hadde en pakke med rotmos og det er kjempegodt til :o)) Best å forte seg, for nå romler det i magen kjenner jeg, hehehe!!

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg