Kong Vinter er på besøk

Etter lite søvn i natt ble jeg vekket grytidlig av at noen kjørte traktoren utenfor for å strø singel på holka…. Det trengtes virkelig, for jeg hadde virkelig store problemer med å komme meg fra garasjen og til inngangsdøra i går, uten å gå over ende. Alikevel var jeg ikke så happy for å bli vekket av det….


(arkivbilde)

Når jeg kom til megselv igjen et par timer etterpå hadde det begynt å snø ute, og det gjør det fortsatt… Ikke store snøfiller som det raskt blir mye av, men små søte flinger som fyker omkring å som ikke helt får bestemt seg for hvor de skal gjøre av seg. Helt ærlig, så kunne jeg vært foruten nå… Det hadde endelig begynt å tørke opp i gatene og på fortayene, men nå blir det like gristet igjen :o((

Det bor eldre mennesker i oppgangen, og noen ganger har de behov av hjelp av hjemmesykepleien å i natt var det sånn. Jeg hadde endelig sovnet da jeg ble vekket av høye stemmer et sted over hode på meg, og da var det noen i etasjene over som ringte etter hjelp. Alt dette skjer over høytaler sånn at ikke bare den som ringer hører det over hele leiligheten…, det gjør vi andre i oppgangen oxo. Jeg kunne ikke høre hva vedkommende som bor her sa, men jeg hørte hva damen som svarte sa…. Så ble det stille og jeg sovnet igjen, men ikke lenge etter ble jeg vekket igjen av det samme!! Jeg aner ikke hva vedkommende trengte hjelp til, men fikk det nok ikke for jeg ble vekket 4 ganger før jeg endelig sovnet å sov helt frem til traktoren vekket meg til morran i dag.

Selv om jeg blir litt irritert over å bli vekket av disse alarmoppringingene, så syntes jeg det er en fin ordning at eldre som før havnet på sykehjem kan få bo hjemme der de helst vil være. Det er jo gjerne sånn man vil kunne ha det selv, når og hvis den tid kommer. Som den hjemmekjære personen jeg er så ville det vært helt deprimerende å måtte havne på et sykehjem, og ikke få lov til å være hjemme der jeg føler meg vel og trygg. Bare for at man blir gammel og det kanskje ikke er bruk for en mer så skal man ikke automatisk stues bort på et hjem, nei man skal få lov til å være der man føler seg trygg og triver.

Pusene holder på å herjer med det lille klorestativet i entreen, men først har det løpt igjennom heimen etterhverandre…. Jeg forsøkte å slippe de ut litt på morningen, men de syntes det var litt guffen så de ville ikke være der. Mye mer gøy å holde på inne og erte hverandre, noe de er veldig flinke til begge to. Om litt tenker jeg nok at de har fått nok, og da kommer de inn i stua og slenger seg ned på teppet eller i sofan. Da skal det soves en liten stund :o))

Når jeg rota rundt i skapet mitt her om dagen fant jeg et par av remsene til teppet mitt som jeg begynte på i fjor en gang på denne tiden. Jeg bruker Easyknit loom for å lage den. Det er på tide å få teppet ferdig, så i dag skal jeg ta fram alt garnet og loomen å fortsette. Det er veldig kjapt å lage en lang remse, så hvis jeg er litt effektiv skulle jeg kunne få det ferdig innen alt for lang tid. Bilde kommer senere.

På tide å fylle opp kaffekoppen en gang til før jeg hopper i dusjen å ordner meg for dagen, blogges!!

8 kommentarer
    1. Skal si! Dere har enda vinter… Jeg er litt glad for at jeg kan se alle vårtegnene komme, snøklokker, fuglesang osv ^^, Hehe, ser da ut til at kattene storkoser seg! 😀

    2. Selv jeg som liker snø hang med leppa i dag når jeg titta ut, nå vil jeg ha skikkelig VÅR. Snøen legger seg på spirene av løkvekster som var så godt i gang 🙁 Det skal bli artig å se teppet ditt ferdig, jeg er uvenner med alt som heter håndarbeide, dessverre. Ha en fin dag med dine sysler 🙂

    3. idamarie: Inntil i går hadde vi oxo vår, og jeg var så fornøyd…, men vi slapp ikke unna! Ja, disse kattene mine kan å koze seg, og som søsken flest er de veldig glad i hverandre…. Alikevel slåss de så pelsdottene fyker innimellom, hihihi!

    4. Lillian: Bilde kommer nå jeg har litt mer enn et par remser :o)) Jeg har nok vært alergisk mot håndarbeidet en god stund, men nå er det på tide å prøve seg litt igjen. Ha en fortsatt fin dag du oxo :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg