Aaaaa, påsken er her

Hvor deilig var det ikke å våkne av segselv allerede klokken 8 i dag, og atpåtil føle seg utvilt… Det hører ikke med til vanlighetene her i gården, men på den aller første fridagen i påsken gjorde jeg altså det. Jeg var ganske sliten i både hode og kroppen i går kveld, enda jeg hadde utsatt støvtørking og gulvsvaks, så jeg hadde trodd at jeg kom til å sove til langt ut på dagen. Heldigvis så skjedde ikke det, batteriene ble tydligvis ladet i løpet av natten så jeg har mer enn nok energi til å sveive litt rundt med støvkluten nå…

I ukedagene blir det ikke tid til å sette seg ned ved kjøkkenbordet for å spise frokost, men det tar jeg meg god tid til når jeg har fri… I dag ble det deilige bløtkokte egg til frokost, og nå sitter jeg å nyter formiddagen med en varm kopp kaffe, og tenker på at det skal bli deilig når alt støvet er borte, Med to aktive røytende pusetasser så er både støv og kattehår raskt tilbake igjen, å da er det påan igjen, hehehe1

Foreløpig er vel ikke været noe å skryte av, men jeg syntes at det er antydning til lysning enkelte steder…. Da jeg sto opp var det tjukk tåke over Østensjøvannet, men den har nå forsvunnet igjen. Håper at det blir litt sol i dag oxo, sånn at jeg kan få satt meg litt ut…

Vinja var akkurat innom kjøkkenbordet å gikk foran nesen på meg for å få litt oppmerksonhet, og da jeg fortsatt å skrive på PC’n mjauet hun høyt å så anklagende på meg før hun forsvant. Nå er hun tilbake igjen, og går rundt meg å nesten piper. Hun var ikke så mjauete før, men det siste året har hun blitt det. Nå gadd hun ikke mere og hoppet opp kjøkkenbenken, videre opp på kjøkkendøra og rusla over på kjøleskapet som står bak. Så bort på på fryseren ved siden av hvor hun har lagt seg under kaktusen min, lille raringen!

Kaffekoppen er tom, og ber om å bli fylt opp en gang til…. Så blir det valsetakt rundt i stua med støvkluken, blogges :o))


0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg