Vi er ikke mange

Det blir mindre og mindre av oss som henger ut flagget på 1. mai, Arbeidernes dag, og i år er vi bare 4 av 22 i denne blokka. Hos dem ovenfor var det bare 2 av like mange. Er ikke dagen like viktig å markere lenger, eller hva er det? Jeg syntes nå at det er viktig!!

Jeg hadde satt klokka til å ringe 8 sånn at jeg kunne henge ut flagget tidlig, men jeg hadde glemt å stille inn dagen å våknet førs 09:15… Ikke at det var så veldig farlig akkurat :o))  Vinja var rask til å løpe ut med eng gang og opp på klatrestativet, ikke det at flagget var så viktig for henne. Nei det var nok et trostepar ute på bakken som vakte mer interesse :o))

Jeg har vært nøye med å børste Ronja hver morgen nå for at hun ikke skulle få noen nye store tover i pelsen, men til morran i dag kjente jeg at hun hadde fått en på skjørtet på bakbenet. Prøvde å børste den ut, men den var for tettpakket så saksa måtte komme fram for å få den bort. Hun er veldig snill å ligger helt stille til jeg er ferdig, som hun forstår at da blir den stygge tova borte raskere. Etterpå var fikk jeg masse koz, som om hun ville vise hvor glad hun var :o)) Nå ligger hun på krakken i entreen, og ser litt sur ut men hun følger bare med på hva søsteren driver med bak meg, hehehe!!

Ute er det foreløpig litt grått, men jeg kan se at himmelen begynner å bli blå over Manglerud så det blir nok en bra dag utover tenker jeg. Gradene ligger på + 7C så det er sånn passe…. Vinden har definitivt roet seg ned nå, og det er så vindt flagget vaier litt. Godt er det for den får temperaturen til å virke mye lavere enn den er!

Jeg sov ikke så godt i natt siden skulderen min var vond uansett hvordan jeg la meg, og jeg kjenner at jeg er siiiiigen i kroppen. Det å sove for lite er nesten som å føle seg fyllesjuk dagen etter, i allefall så føles mitt hode seg sånn. Jeg får brygge meg en kopp kaffe til så hjelper det vel litt kanskje, jesp!!

12 kommentarer
    1. Her i villastrøket er det heller ingen som flagger, det flagges knapt nok 17. mai. I dag rakes det løv på høyt nivå, koselig og snakkes over gjedet igjen etter en lang vinter. Her skinner sola :-))) God bedring til deg, hva med en rusletur (?) Jeg er sånn at er jeg i dårlig form, da hjelper det å GÅ :-)))

    2. Lillian: Jeg lurte faktisk pÃ¥ Ã¥ ta med fotoapparatet Ã¥ ta meg en liten tur, vi fÃ¥r se hva som skjer :o)) Koz deg med dagen og løvrakingen… Haven trenger litt omtanke nÃ¥ pÃ¥ denne tiden :o))

    3. Jeg bor i utkanten av Trondheim, og på morgenturen min var jeg faktisk overrasket over hvor mange som flagget, så det varierer sikkert hvor du befinner deg i landet!

    4. Dagen er fortsatt viktig så flagget er ute. Her i nabolaget flagger de fleste og det er jeg glad for. Jeg har arbeidet i dag så jeg har dessverre ikke fått markert dagen på annen måte enn å flagge. Ha en fin kveld:)

    5. synnovesyr: Det er kanskje som Synne sier, som nettopp skrev en kommentar, at det har litt med hvor man bor. Her i området er det ekstremt dårlig med flagg over det hele!

    6. God morgen, det er noen artige blogger du har. når det gjelder flagging så gadd oss ikke å henge ut i år. Det snødde så kraftig at ingen å det like vel, vi satt inne med kaffen og bare slappet av. men vi kosa oss, og snø i hodet på mai betyr hvis at det blir en varm sommer. hei då

    7. Jimmy Skar: Tusen takk :o)) Jeg hÃ¥per virkelig du har rett, og at vi fÃ¥r en god sommer i Ã¥r. Ikke altfor varmt, men sÃ¥nn god varme… Det liker jeg :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg