Det er ikke så greit

På tirsdag gikk sykemelding min ut, men skulderen min er langt i fra der den burde ha vært dessverre. Så et nytt besøk hos legen er nødvendig. Om morningen når jeg våkner er den så stiv og vond at dersom jeg gjør for brå bevegelser, blir jeg helt kvalm. Det tar omtrent 3 timer før den er såpass at jeg ikke blir uvel når jeg beveger den, og for å komme dit har jeg gjort noen lette oppmykningsøvelser. I går ettermiddag var jeg så ille at jeg i tillegg begynte å fryse, så jeg krøyp under dyna og forsøkte å få varmen tilbake. Lyktes ikke helt, men jeg følte meg nå i allefall litt bedre.

Når man går så lenge sykemeldt og har så vondt så er det ikke alltid like enkelt å holde humøret oppe, og jeg kjenner at selv med mitt gode humør så kniper det på noen dager. Da er jeg så langt nede i kjelleren at jeg domper kadaveret ned i stresslessen, og blir der i flere timer… Sitter der med firkantede øyne og glaner på tv…. Så kommer det et par hårete gode pusekatter som forstår hvordan det er fatt, og hopper opp i fanget. Ser på meg med sine grønnaktige øyne, mjauer og stryker seg inntil meg…. De er så gode på det med å trøste og få en til å føle seg bedre :o))

Var tidlig oppe i dag og gjorde meg helt klar sånn at jeg kunne gå ut av døra med en gang, hvis jeg skulle få time hos legen på morran, hehehehe! Tror aldri at det har skjedd at jeg har klart å få første timen gitt, uansett om jeg ringer akkurat når sentralbordet åpner. Lurer litt på det der, hvor mange som ringer på en gang og hvorfor jeg aldri kommer først i køen!! I dag var intet unntak, og jeg fikk ikke time før langt ut på dagen en gang…. Skal prate litt med han om hva vi gjør videre for at jeg skal bli bedre å komme meg tilbake til jobben igjen!!

Heldigvis er humøret ganske bra i dag, selv om skulderen er grinete, og kanskje det kommer av at himmelen er blå og sola skinner. Det er litt kjølig nå på morningen, men kommer det ikke noen skyer å stenger for solen så blir det nok en veldig fin dag vil jeg tro. Vinden vil ikke gi seg, og det blåser ganske frisk ute i dag oxo.

4 kommentarer
    1. Ja, det er ikke så lett å komme inn til legen her også:)
      Ønsker deg god bedring. Det er fint at kattene dine steller godt med deg:)

    2. Joy: Tusen takk :o)) Skal man til legen mÃ¥ man nok være litt tÃ¥lmodig, for det kan ta tid :o)) Kattene mine vet akkurat hvordan de skal fÃ¥ mammen sin i bedre humør… Dyr generelt sett er gode pÃ¥ det :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg