Treg start på dagen

Ble nok litt sliten etter turen til Seljord i går, og jeg sov helt til klokka 10 uten å våkne en eneste gang i natt, og det hører ikke med til vanlighetene. Pleier skjelden å sove hele natten, så dette var godt :o)) Satt nok litt anspent i bilen kjenner jeg, for nakken min har blitt litt stiv, men det går nok over etter hvert som jeg begynner å røre litt mer på meg.

Nede i gata holder vegvesenet, eller hva de nå heter, på med å feie vekk sand og skitt etter vinteren. Det skal bli godt å kunne gå på fortauene uten å skli i sand, og kunne sykle uten å være redd for å skli i sanden. Den sykkelen jeg har nå er en typisk bysykkel med ikke altfor kraftige dekk, og de er ikke så gode på grus… Har litt lett for å skli ut i stor fart, og jeg har hatt noen nesten overendehendelser et par ganger som fikk hjertepumpa til å sette i gang på overdrive, hehehe!! 

Selv må jeg komme meg ut med havesaksen for klippe vekk tørre stilker på rosebuskene mine sånn at de igjen kan bli like fine som dette :o)) Det begynner å skyer over så jeg håper det er opphold lenge nok til at jeg får gjort meg ferdig. Opptil flere ganger tidligere har jeg måtte søke ly under balkongen når kraftige regnskyld har kommet når jeg har holdt på der ute. Det er meldt regn utover dagen, men kryss fingrene så kommer det ikke før utpå ettermiddagen en gang :o)) Når bankkontoen blir fylt opp til uken skal jeg dra rett på Plantasjen for å kjøpe planter til balkongkassene og gravlunden. Regner med at det blir Margeritter i balkongkassen i år oxo, for de tåler mange typer vær å står like fint til langt ut på høsten. Spørsmålet er bare om de skal være hvite eller gule i år!!!!

Nei, nå er det på tide å få kroppen opp av stesslessen å komme i gang med dagen, for blir jeg sittende her lenger nå så er jeg redd jeg ikke kommer lenger, blogges :o))

 

8 kommentarer
    1. Jeg var litt for sent hjemme fra jobb og så hagesenteret 🙁 Ingen planting i dag, det REGNER her, håper du ble ferdig med å beskjære rosene 🙂 Så bra at du også sykler, jeg har typen offroad og den er trygg på alle underlag, jeg har syklet siden påske, mer eller mindre 🙂 HUSK HJELM, he he.

    2. Lillian: Jeg ble ferdig med alle rosene, og fikk ryddet ordentlig opp i beddene mine. Så passet det så bra at regnet kom på ettermiddagen :o)) Jeg er nok av den uansvarlige sorten som ikke bruker hjelm, har aldri gjort det og kommer nok heller ikke til å gjøre det. Jeg sykler ikke der det er mye trafikk, og vimser ikke rett ut… Idiot tenker du nok, og det stemmer nok det…..

    3. Jeg tenker KUN idiot om meg selv og særlig nå 🙂 Jeg kjøpte em ampel til kr 399 med Million Bells, den skulle henge under overbygget på terrassen. Gubben sa jeg skulle vente med å henge den opp til han hadde hentet ungene på trening nå. Kunne jeg vente, nei da, nå ligger den i en haug på terrassegulvet, festet under overbygget holdt ikke :-((( Sånn kan det gå, det er heldigvis materielle ting, men……..God helg 🙂

    4. Av og til, det er det som trengs. En tur og litt forandring:)
      Ellers har jeg begynt så smått i hagen, men det regner her også. Så det blir ikke mye gjort.
      Hvordan går det med pussene? Min har kastet opp i natt på stue. Huffa meg! Matmora holdt på å kaste opp også.
      Ja, ja. Opp tidlig. Skal til Konfirmasjon i Trondheim. Håper at sola komemr på besøk da:)

    5. foreignerat50: Pusene mine har det helt fint…. De er i kjempeform i dag, og løper ut å inn etter hverandre. Det gleder et matmorhjerte når jeg ser at de er så fornøyde :o))

      Det hender mine puser kaster opp også, og da er det bare å hente noe å ta det opp med å vaske flekken med en gang. I begynnelsen når jeg hadde dem syntes jeg det var ekkelt, men nå er jeg så vant at det går greit!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg