Service vel overstått

Når dagen gikk over til ettermiddag i går begynte jeg å vente på at de skulle ringe fra Røhne Selmer, for å fortelle meg at Forden var ferdig på service. Når man venter går jo klokka noe vanvittig sakte, og jeg endte opp med å se på klokka vært 5. minutt omtrent. Ved 14:30 tiden kom telefonen, men bilen var ikke ferdig enda og de regnet ikke med at den var ferdig før rett ved stengetid kl 17.

Jeg trodde at de hadde funnet noe alvorlig galt med den, men det hadde de ikke… De hadde bare ikke fått begynt med den før utpå dagen, og derfor ble den så sent ferdig. Litt kjedelig, men det kunne jo likegodt ha vært at den ikke ble ferdig i det hele tatt. Det skjedde en gang før, og da fikk jeg leiebil til dagen etter.

Da jeg gikk ned til t-banen litt seinere merket jeg at luften hadde forandret seg betraktelig…. Det regnet fortsatt med jevne mellomrom, men det var langfra like høy luftfuktighet som det var da jeg var ute tidligere på dagen. Det var heller litt skarpere og kjøligere luft, og jeg hadde bare en jeansskjorte på meg å det var litt lite. Tok ikke lange stunden før jeg begynte å fryse, brrrr!!

Jeg gikk sånn at jeg hadde god tid, kanskje litt vel god tid for jeg ble stående i nesten 15 min før banen kom. Hadde nok feilberegnet littegranne, men tiltross for at det var litt kjølig var det deilig å være ute litt. Brukte tiden til å knipse litt med mobilen, for kamera hadde jeg glemt å legge ned i veska. Første bilde er tatt oppover mot der jeg bor, men man kan ikke se blokkene pga bygningene og vegetasjonen foran. Når man sår nede på parkeringsplassen kan man så vidt se en av pipene!

Siden jeg måtte kjøre ned til Tøyen for så å dra opp igjen for å komme til Ensjø tok det litt ekstra tid. Jeg kom til Røhne og Selmer 15 min før de skulle stenge, og bilen var ferdig… Så den stå utenfor, men papirene var ikke klare enda, og jeg måtte vente i 10 minutter på det. Som jeg sa tidligere så var det ikke noe galt med bilen, og noe som var nytt for meg var et eget sertifikat på at lakken var fri for steinsprut. En venninne hadde sin bil inne til service nylig, og hun hadde noen småskader i lakken å de fikk hun beskjed om “MÅTTE” ordnes så det ikke dannet seg rust. Tror det hadde noe med en eller annen garanti? I allefall min hadde ingen problemer, og da var det bare å betale 4.700,- og være happy :o))

Hjem igjen gikk det i gangfart når jeg kom til Helsfyr, og jeg irriterte meg grenseløst over han som kjørte foran. Han satt å holdt med med andre ting enn å følge med på trafikken, og hele tiden ble det flerfordige meter mellom han å bilen foran. Så gassa han voldsomt på for å ta igjen, for så å bråbremse…. Jeg hater at folk ikke følger med i trafikken, og skaper sånn rykk og napp kjøring. Sånt har det lett for å bli småulykker av :o((

Tidligere på dagen slo magen min seg skikkelig vrang, og jeg måtte dessverre ringe og avbestille fysiotimen min… Jeg fløy mellom godstolen og toalettet i flere timer, og begynte å bli bekymret for at jeg ikke skulle få hentet bilen. Jeg følgte meg ikke dårlig, bare at magen var ugrei, og heldigvis roet den seg utover dagen sånn at kunne dra å hente den. Ble nok litt slapp av all denne løpingen, så jeg sank ned i godstolen, og det tok ikke mange minuttene innen Vinja kom og krøllet seg sammen i fanget mitt, og hun malte så hypnotisk at jeg sovnet omtrent med en gang :o))

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg