Sommer og sol :o))

Det er virkelig varmt og godt om dagen, og selv det kommer en regnskur er ikke sola langt unna…. Da jeg våknet grytidlig i dag regnet det så det dryppet hardt på vannbrettet, men siden det var så tidlig snudde jeg meg rundt å sovnet inn igjen et par timer. Neste gangen jeg kom til megselv hadde det sluttet og regne å sola prøvde så godt den kunne å komme frem.

De siste dagene har det begynt å fyke masse gult støv, som det pleier å gjøre på denne tiden… Vannbrettet er helt dekket med et lag med gult støv, grøss. Hadde tenkt å gjøre et forsøk på å pusse vinduene i dag, men ombestemte meg. Tenker jeg venter litt til det ikke støver lenger, så slipper jeg å gjøre alt om igjen.

For en stund siden begynte jeg å hekle på et “bestemorteppe”, men pga smertene i skulderen og armen går det veldig sakte…. Jeg hadde liggende 8 ruter klare, og i dag fikk jeg festet dem sammen og til de andre tre radene som var klare. Bruker Odin garn som har flere farger på hvert nøste, med heklenål no 5. Ingen rute blir derfor helt lik, og teppet blir et ordentlig lappeteppe :o)) Orker ikke å hekle så mye av gangen, så det kommer nok til å ta en stund innen det blir ferdig.

De siste to dagene har noen holdt på å slipe et gulv et eller annet sted i blokka, og lyden har vært høy og gjennomtrengende. Vinja som er litt lettskremt har ikke likt lyden, og klarer ikke helt å roe seg ned når de setter i gang. I går lå hun i fanget mitt å sov så godt, og så begynte de…. Hun forsvant ned på gulvet å sto der å lyttet litt småskremt, og kunne ikke helt bestemme seg for om hun skulle gjemme seg i skapet eller ikke. Hun valgte til slutt å være framme, heldigvis. I dag har de heldigvis holdt seg unna slipingen, og man kan jo bare håpe på at de er ferdig for godt :o))

Å herremin som jeg lengter etter norsk jordbær…. Lengselen vokser med varmegradene ute kjenner jeg, og i dag er det skikkelig varmt så jeg nesten sitter her å dagdrømmer, hehehe!! Her ikke lyst til å kjøpe utenlandske, for de smaker ikke helt det samme!!

Ha en fortsatt fin sommerdag, blogges :o))

8 kommentarer
    1. Det var en veldig god ide å hekle med melert garn. Jeg holder også på med et slikt teppe og velger farge for hver “omgang”. Da blir det mange tråder å feste. Med melert garn slipper en å gjøre dette så mange ganger. Veldig friske farger. Teppet ditt er kjempefint!!!

    2. Her er det varmt også, men i dag kom regnet.
      Teppet ditt blir sikkert veldig fin. Jeg har ikke tålmodighet å hekle et stort teppe, så jeg hekler eller strikker små ting:)
      Katten min har ikke vært inne i flere dager. Hun vil være ute i fint været, men kanskje når det kommer skikkelig regn, da får jeg hun på besøk.
      Ha en god helg:)

    3. Det ser for meg ut som om du har glemt at det å være sykemeldt ikke er det samme som å “fri” fra jobben. Imponerende alt du får til hjemme, men allikevel ikke kan jobbe. En gradert sykemelding kunne kanskje være noe, at du produserer 50% av et dagsverk når du er 50% sykemeldt og tiden har ingen ting å si. Har man en skade som gjør at man jobber halvparten så fort som vanlig så jobber man allikevel hele dagen, tar den tiden det trengs for å utføre en oppgave. Forresten et nydelig teppe 🙂 Hekle teppe tar lang tid uansett. Lykke til!

    4. Det blir veldig mye ender, men jeg har nå skjønt at det lønner seg å feste dem med en gang. Gjorde ikke det i begynnelsen, og jeg angret senere…..

    5. Jeg vet utmerket godt forskjellen mellom å ha fri og være sykemeldt. Har ikke noe ønske om å være hjemme lenger enn jeg absolutt må. Det er ikke mye jeg gjør her hjemme, men når man bor alene er det faktisk ting man må gjøre. Det er ikke alltid noen står klar til hjelpe til når det trengs. De gangene jeg prøver å få noe gjort blir jeg helt elendig og har store smerter etterpå, og må sitte å slappe av resten av dagen for å hente meg inn.

    6. Kanskje dumt å blogge om ALT du faktisk klarer å gjøre ref ‘Bakedilla’ 😉 Teppet blir fint det, ha en god søndag, vi skal ut på tur. Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær osv….

    7. Lillian: Du kan ha rett i det, spesielt når noen får det lille jeg gjør i løpet av en uke til å bli masse. Jeg syntes nesten det er litt sårende når man mer eller mindre beskylder for å kose meg hjemme og tror jeg har “FRI”. Kanskje jeg heller skal skrive om hvor vondt og hvor sliten jeg er hver eneste dag……!!!

      Håper dere har tatt med regntøy for nå har regnet satt inn sammen med et aldri så lite tordenvær. Ha en fortsatt kjempefin søndag til dere :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg