På besøk hos sprek dame

Etter en relativt søvnløs natt krøyp jeg ut av senga ved 08:30 tiden og hoppa i dusjen… Måtte litt tidlig opp i tilfellet det ble besøk hos den spreke 91 åringen på Manglerud i dag, noe jeg ikke fikk vite om ville skje før damen viste om hun fikk time hos legen. Ikke noe sykdomsrelatert, kun i forbindelse med fornyelse av TT-kortet. Etter å ha sittet en evighet i telefonkø var det ingen ledig time hos legen før på torsdag, og da var det fritt fram for besøk av to litt yngre damer :o))

Anne skulle også være med og kom til meg ved 10 tiden, og da var jeg nesten klar til å dra. For at 91 åringen ikke skulle styre så fælt, stakk vi innom Ultra og kjøpte med oss en eplekake og en boks med vaniljeis som vi skulle ha ved siden av.

Det fantes ikke en eneste ledig parkeringsplass i gaten utenfor blokka, men vi så at det var noen ledige i hovedveien på toppen så vi kjørte tilbake dit og parkerte der. Det var ikke langt å gå, bare ned en bakke og over en lekeplass, og når vi var nesten over plasse kikket jeg opp å der sto damen i kjøkkenvinduet å ventet på oss å vinket :o))

Planen var at vi skulle sitte ute på balkongen å skravle, men det var ikke så varmt på formiddagen at vi valgte å sitte inne til sola. Når 3 damer begynner å skravle, uavhengig av alder, så går timene ganske for å vi kom ikke utpå der før det var på tide å tenke på å reise hjem igjen. En liten stund satt vi nå der, og praten gikk ganske så friskt. Alltid veldig hyggelig å være sammen med denne spreke damen, for hun har så mye å fortelle om fra gamle dager og fra i dag :o))

Hjemme ventet to selskapssjuke pusetasser på meg, og de klatret nesten oppover buksebena mine… Snuste og strøyk seg inntil meg, og når de syntes at de hadde fått nok løp begge to til balkongdøra for å få komme ut. Der var det jo Tropiske tilstander, men det så ikke ut til å plage dem noe serlig. Jeg satte alikevel opp luftevinduene for JEG syntes at det var litt i varmeste laget å sitte der ute. Etter å ha spist middagen sin rusla de ut på balkongen å la seg godt til rette for å sove middagsluren sin :o))

Det var ikke bare de som tok seg en middagslur…. Etter å ha sovet så lite i natt pga av denne hærsjens skulderen så var jeg ganske sliten når jeg kom hjem igjen. Så når middagen var fortært krabbet jeg like godt opp i senga og tok meg en aldri så liten strekk, og det gjorde godt :o))

Klokkebusken min har nå endelig begynt å komme med blomster, og da blir det heller ikke lenge før mine favoirttinnsekter kommer summende, nemlig humlene :o)) 

I morgen er det tilbake til fysioterapeuten for mer behandling, og som vanlig både gruer og gleder jeg meg… Skulderen er ikke noe serlig i humør, så det blir sikkert ikke en behagelig opplevelse men det må jo til. Jeg syntes at bevegeligheten har bedret seg, men er ikke noe happy for at betennelsen sitter så hardt å ikke vil slippe etter å ha vært hjemme så lenge. Alikevel lever jeg i håpet om at bedringen skal komme snart å jeg kan begynne å jobbe igjen :o))

På tide å fylle opp kaffekoppen, blogges :o))

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg