Østensjøvannet måtte vente

Den store planen om å gå en tur rundt Øsensjøvannet etter at jeg hadde vært til behandling ble raskt lagt på is. Behandlingen var ikke brutal men smertefull, og med en gang følte jeg at jeg hadde masse energi i kroppen. Den varte i grunnen bare til jeg hadde vært inne på Rema og handlet og varene var blitt pakket bort her hjemme. Da kjente jeg at turen måtte utsettes til en annen ettermiddag.

Jeg slang meg på senga for å slappe av en liten stund innen jeg begynte med middagen, men den lille stunden ble til i overkant av to timer…. Da jeg våknet lå begge pusene nede ved bena mine å dorma seg, og de var så dorske at de gadd ikke å stå opp når jeg gjorde det. Ikke før de hørte jeg begynte med middagen kom de luskende, hehehe!!

Siden det ikke ble noen tur rundt Øsensjøvannet får man nøyes med et litt uklart og zoomet bilde av det!!

Fryseren min skulle ha vært ist av for lenge siden, men for å gjøre det skal en liten duppeditt festes sånn at vannet renner dit det skal. Så var det å finne duppeditten da, og det var jo som ble så vanskelig. Jeg har sett etter den overalt i lang tid, trodde jeg i allefall, uten å finne den. I dag vettu var jeg nede i en skuff med masse verktøy og andre ting som jeg nesten ikke vet hva skal brukes til…. Å der under en boks fant jeg posen med duppeditten og noe annet rart til fryseren, så nå er det bare fritt fram til avising :o))

Vinja har kozt seg ute på balkongen i hele dag, og gjør det fortsatt….Sitter hun ikke å kikker ut på livet utenfor, jakter på insekter så oppholder hun seg i favorittstolen sin. Hun kan sove sin dypeste søvn, men går jeg på kjøkkenet sitter hun på kjøkkenbordet å ser på meg med sine nydelige men intense øyne og mjauer hvis jeg overser henne. Selv mener hun jo at hun er berettiget til en godbit hver en gang, men hun får ikke viljen sin hele tiden!!!

Ronja har derimot surret rundt meg i hele dag…. Hun kommer bortom der jeg måtte oppholde meg for at jeg skal stryke og kose henne, og så prater hun i vei sånn at jeg skal høre at hun kommer. Nå har frøkna trukket seg tilbake til det lille huset oppunder taket for å ta en kveldslur. Etterpå skal den tradisjonelle løpeturen igjennom heimen og ut på balkongen og inn igjen sammen med søsteren, hehehe!!

Fikk endelig ut fingeren i kveld å ringte til min tante i Atrå…. Det var så altfor lenge siden vi snakket sammen, så jeg tenkte at jeg var bare nødt til å ringe å prate litt å høre om alt sto bra til. Vi hadde mye vi skulle ha sagt begge to, og derfor ble minuttene til bortimot en time :o)) Jeg må snart ta meg en tur oppover for å besøke både henne og faren min, for det er alfor lenge siden jeg har vært hos dem!! Ved årskifte lovet jeg megselv at i år skulle jeg være flinkere til å holde kontakt med familien min…. Så langt har jeg dessverre ikke helt klart å overholde det, så jeg har litt å jobbe med resten av året!!!

Nå skal jeg lene meg tilbake å se CSI Miami før jeg hopper i køya, blogges :o))

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg