Litt TLC til plantene

Det var et sørgelig syn i noen av blomsterpottene mine…. Jorden var mer eller mindre blitt borte, og heldigvis hadde jeg jord stående sånn at jeg kunne fylle opp igjen. Mens jeg nå var i gang satte jeg alle de lette plantene inn i dusjen og skylte bladene for støv. De store tunge måtte bare stå der de var og så fikk de en litt enklere vask med støvkluten, og det funket også veldig bra. Tilslutt fikk de en skikkelig gjennomgang med vanning, og jeg er nesten sikker på at de er i sjokk etter all denne vennlige pleien de har fått i dag, hehehe!!

Denne babyen er den eldste planten jeg har i heimen, og da pusene var små kastet de seg over denne sånn at den måtte flytte opp på fryseren for å stå i fred. Der har den blitt værende, og den var en av de som sårt trengte litt ekstra pleie i dag. Jeg klarte ikke å få armen min opp og samtidig løfte den tunge potten ned når jeg sto på gulvet så da var det fram med stigen. Stakkarn hadde så tunge grener at de hang over pottekanten å hang over fryseren. Om det ble så pent vet jeg ikke, men jeg fikk nå bunnet grene opp sånn at de henger friere. Den så med en gang litt friskere ut, enn når grenene hang ned… Selv med blomsterpinner og gul hyssing, hehehe!!!

Det ble ikke den sundeste middagen i dag, men jeg fikk plutselig lyst på pizza så jeg dro bort på Rimi og kjøpte en Grandis og litt extra ost…. Klarte ikke å spise opp alt sammen, så resten kom i kjøleskapet… For helt ærlig så er kald pizza ikke så gæli det heller :o))

Nå har jeg lent meg godt tilbake å har en Sex og Singelliv maraton for meg selv…. Har kommet meg igjennom snart hele sesong no 4….

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg