Tirsdag i solen

Var flink å kom meg opp av senga tidlig i dag også, og sprang rett i dusjen…, vel nesten i allefall :o)) Sola varmet ganske bra allerede på morningen så det tydet på at det vill bli en fin dag. Jeg hadde avtalt med Terje og Anne at vi skulle møtes i dag for å spise god mat og skravle en del. Siden det var så fint vær kunne vi jo sitte ute og koze oss, og det var jo helt topp :o))

Jeg avtalte med Terje i går at jeg skulle komme ned til Oslo sentrum å hente ham ved 12 tiden, og jeg ringte han da jeg dro hjemmefra sånn at han hadde en viss peiling på når jeg var hos ham. Jeg så ikke at han sto nede ved gaten å ventet, og kjørte opp forbi huset og snudde. Det var ikke før jeg skulle til å parkere utenfor at jeg så ham nede ved gata :o)) Vi kjørte opp til Bryn Senter og Ultra hvor vi handlet inn maten vi skulle spise, drikket og litt til etterpå.

Jeg fikk melding om at mine Yerba Mate produkter hadde kommet, og jeg kunne hente de på Rimi… Klarte jo ikke å vente til i morgen med å hente dem så vi kjørte opp å gjorde det før vi satte nesen mot Lørenskog. Anne sluttet kl 14 på jobben og vi hadde god tid før vi skulle hente henne, så vi dro en kjapp tur innom Metro for å “kikke” litt. Det ble en tur innom Black Design uten å handle noe, og ennen interiørbutikk hvor Terje fikk seg en boks til fjernkontrollene sine og tilslutt Jernia hvor jeg kjøpte et tørkestativ. 

Vi benket oss ute på balkongen med en gang, og ikke lenge etter så kom sola tittende bak hushjørnet…. På dagens meny sto det grillmarinert kylling, salat med hvitløksdressen og Foccatia, og det smakte himmelsk godt :o)) Det er sånn mat som er så god om sommeren, som ikke er for tung at man blir stappmett… Bare sånn god mett :o)) Praten gikk livlig hele tiden så det er rart at vi ikke ble hese alle tre, hehehe!! Felixpusen syntes maten luktet veldig godt, og hadde hele tiden veldig lyst til å hoppe opp på bordet… Et par ganger så klarte han det også, men da var det rett ned igjen med en gang.

Når middagen hadde fått lov til å synke og vi ikke lenger følte oss altfor mette var det på tide med kaffe for meg og deilige wienerbrød som vi kjøpte på Ultra. Dette er av den typen man finner i kjøledisken, men det er ingenting i veien med smaken på dem av den grunn!

Det å finne noen av mine navn på Cola Zero er helt umulig, men siden jeg er søster så kjøpte jeg meg en som det sto Søsteren på… Terje fant heller ikke sitt navn, men vi fant Anne sitt å kjøpte med en flaske til henne :o))

Mitt nye klesstativ som jeg har sett etter lenge uten å finne. Alle de jeg har funnet er digre, og det har jeg fra før å tar opp altfor mye plass. Jeg ville ha et lite nett et som jeg kunne få plass til ute på balkongen, og som jeg kunne komme forbi hvis det var nødvendig. Ikke ille pris heller, kr. 169,-. Nå kan det store voldsomme stativet pakkes bort nede i kjelleren i tilfelle jeg får bruk for det en gang senere.

Skulderen min har oppført seg relativt greit hele dagen, vond men grei, men nå i kveld er den ganske grinete og smertefull. Selv om jeg har sittet i ro det meste av dagen så har jeg ikke helt klart å finne en god stilling så den slappet av, hens den sure minen. I morgen skal jeg til legen på morningen og senere ned på jobben til en samtale og da håper jeg den er i litt bedre humør…

Brygget meg en kopp med Yerba Mate når jeg kom hjem i sta, og jeg likte smaken… Når jeg leste om det så sto det at den kunne virke sterk for noen, men det syntes ikke jeg. Mulig at jeg ikke tok nok av blandingen opp i koppen. Jeg får teste ut det i morgen. Brukte ikke trekoppen for den må stå å godgjøre seg i 10 – 12 timer med veske i før den kan brukes. Jeg klargjorde det ikke nå i kveld, det kan jeg heller gjøre i morgen.

Snart på tide å ta kvelden og hvile kroppen noen timer, for i morgen er det tidlig opp igjen :o))

2 kommentarer
    1. Takk for en hyggelig dag! – og om du ikke ble hes, – så er det noe rart…hehehe. – Jeg er bedre i halsen i dag, og hoster ikke så mye heller!
      Du må vise litt mer med denne teen osv!

    2. terand: Jeg var vel ikke den eneste som skravla fælt, hihihihi!! Når jeg har fått klargjort koppen min skal jeg lage et innlegg om det og skrive hvordan den skal tilberedes. Jeg likte smaken, tiltross for at den kanskje minnet litt om gress, hehehe!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg