Et slit…

I dag måtte jeg bare brette opp ermene og gjøre det… Steketoppen på ovnen så ikke ut, og den hadde noen harde fastbrente flekker som måtte fjernes. Hvis noen tror at det var en enkel oppgave, så er det helt feil!!!

Jeg har jo anskaffet meg en flaske med en hvit væske som skal ta disse flekkene, men det er jo ikke bare å smøre på å så forsvinner de sånn som på reklamen… Nei da, her må det smøres på opptil flere ganger mens man gnukker og gnukker til man nesten stuper, puh!! Godt man har en frisk arm, ellers hadde blitt dårlige greier. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg smurte på og gnukket før jeg innså at her måtte kraftigere saker til…

Når jeg kjøpte ovnen fikk jeg med en sånn dings, som man skal bruke på akkurat disse arrige fastbrente flekkene. Hvor har så dingsen gjort av seg, se det er ikke godt å si… Jeg har endevendt kjøkkenet flere ganger uten at den har vist seg. Som vanlig har jeg vel lagt den på et lurt sted, som jeg senere ikke husker.

Jeg fant en is-skrape i plast nede i kjøkkenskuffen, og den fjernet nesten alle flekkene. Et par stae sitter fortsatt igjen, og dem fikk bare være for jeg gadd ikke mere.

Dingsen dukker vel opp når jeg leter etter noe helt annet, som vanlig ;o))

12 kommentarer
    1. Jeg har kjøpt noe som heter Hugo på fargehandelen her og det er effektivt på glasstoppen min det bare smøres på og alt løser, jeg pleier å fukte papir for å fjerne det igjen. så vasker jeg men rent vann og polerer med en ren klut. Enkelt og like bra resultat hver gang.

    2. Jeg kjøpte en flaske Vitro Care på Elkjøp. Og min kjeramiske topp trenger skikkelig rengjøring OFTE! Noen dråper VC på toppen, litt kjøkkenpapir til å gni det godt utover toppen (jeg gnir til det er helt blankt. 3-4 minutter bruker jeg, så er toppen som ny 🙂

    3. Jeg skjønner at jeg har kjøpt feil produkt, for jeg bruker definitivt mer enn 3-4 minutter. Er nok på tide å bytte til et mer effektivt et :o))

    4. Jeg skjønner at jeg har kjøpt feil produkt, for jeg bruker definitivt mer enn 3-4 minutter. Er nok på tide å bytte til et mer effektivt et :o))

    5. Ja det er fort gjort. Jeg skrapet bort de verste flekkene med en komfyrskrape før jeg begynner da. Alt fastbrent, som lett kan skrapes bort er ikke alltid like lett å GNI bort 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg