Litt gartnerarbeid

Den siste tiden har ugresset grodd til nye høyder ute i blomsterbeddene mine, og når jeg kom hjem fra jobben dro jeg på meg gummistøvlene å havehandsker å gikk ut…

Det var ikke så ille i beddet på forsiden så der gikk det ganske raskt å rydde opp. Rododendroen min så tidligere i sommer ut som om den skulle takke for seg, men nå var det kommet nye blader på flere steder. Kanskje det er håp for den alikevel :o))

I beddet på baksiden var det litt mer å ta tak i, for der hadde ikke bare ugresset tatt overhånd men buskene mine hadde bredt seg utover så det var nesten vanskelig å komme i mellom.

Krypplantene hadde også fått godt tak og snirklet seg rundt grenene på de nermeste buskene, og det var litt av et fikkel å bli kvitt dem. Det blir alltid noen man ikke får tak i, og om ikke lenge må jeg nok til pers igjen….

Skulderen og armen min var ikke serlig happy da jeg kom inn, så jeg var nødt til å sette meg ned litt å slappe av en stund før jeg gjorde noe mere. Vinja kom med en gang og hoppet opp i fanget mitt for å legge seg godt til rette for å koze seg en stund.

Etter å ha slappet av en liten stund tok jeg og skuret ren kattedoen, som ikke var lekker. Jeg så det til morran, men da hadde jeg ikke tid til å ta den… I det jeg skulle løfte opp den siste sekken med sand sprakk posen, men til alt hell var den ennå i plastposen så sanden rant ned dit. Rart at det ikke rant ut over gulvet, for det er sånt som vanligvis pleier å skje med meg…

På tide å lage litt middag iflg magen som romler så høyt at kattene kikker rart på meg, blogges!!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg