Sløv søndag…

Etter gårsdagens runde med støvsuger, swiffer og støvklut var jeg ikke helt i slaget når jeg ble vekket av kirkeklokkene ved 10 tiden. Jeg krabbet ut av senga og ordnet med mat og rent vann til pusetassene før jeg ordnet med litt forkost/lunch til megselv. På fredagen kjøpte jeg årets første norske jordbær som jeg spiste på et par skiver med brød. De var litt sure, men med litt søtningsmiddel (ikke sukker) på ble de ganske OK å spise :o))

Det var mye spekemat igjen fra kalaset i går, og jeg fant ut at jeg ikke kom til å klare å få spist det opp med det første. Så jeg tok å delte det som var igjen i to like deler, og gikk over til naboen med en talerken. De ble glad for det og tok i mot med et veldig stort smil. Syntes 

Etter flere dager med god varme har vi fått en liten pause i dag med overskyet å grader på + 21 C… Personlig så syntes jeg det var litt deilig for da har jeg en sjangse til å få luftet ut litt av varmegradene i stua. Temperaturen inne har vært ganske høy de siste dagene. Blir fort det når sola står å steker på husveggen og vinduene utenfor.

Vi har fått noen nye naboer i sommer, på taket av den andre blokka…. Der har det flyttet inn et måkepar som har fått i allefall en unge som de vokter med skarpe øyne, og lager ganske masse lyd når de holder på. De skriker å skråler til sent på kvelden og så er de stille en kort stund før de begynner på’n igjen på morningen. Vinja syntes disse enorme flaksene skapningene er spennende å følger de med stor iver fra vinduskarmen eller ute på balkongen. Tidligere i dag var de ganske aktive og frøken pus satt klar å fulgte med :o))

Ronja er ikke så opptatt av måkene, men hadde det derimot kommet et innsekt med vinger og litt surrende lyd hadde hun vært på pletten for å jage. På balkongen er frøkna blitt en mester i å fange humler med potene sine, og det er artig å se hvor slu hun er. I dag derimot syntes hun i grunnen at det var godt å ligge å koze seg på senga mi…. Hun var litt utslitt etter at hun og søsteren trimmet igjennom heimen i vill fart en stund, og avsluttet med en skikkelig søsterlig slåsskamp…. De holdt så fælt på at pelsdottene føyk rundt hele stuegulvet…..

Jeg hadde store planer for å sette meg ned å lese i dag, men så langt har jeg ikke klart å åpne boka enda…. Tror ikke hode og tankene mine er helt på plass til at jeg klarer å konsentrere meg om noen bok i dag, men ting kan jo forandre seg utover… Dagen er ikke over enda :o)) 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg