God og varm dag….

Dette har vært en perfekt dag syntes jeg i allefall… Jeg sov til jeg våknet av megselv, 10:30, og ble ikke engang vekket av kirkeklokkene noe som ikke hører med til vanlighetene. Etter å ha ordnet med morgenstellet til pusene laget jeg meg frokost… Norske jorbær på brødskiva og en stor flaske med iskaldt vann å så rett ut på balkongen for å nyte dagen. Tidlig på formiddagen var temperaturen helt perfekt å jeg lente meg godt tilbake etter frokosten å bare nøøøøøt stillheten, vel inntil far eller mor måke kom med mat til poden på taket. da ble det et svare liv der nede som varte en stund….

Boka til Debbie Macomberg – Butikken i Blossom Street har ligget klar til lesing i flere uker, men leselysten har ikke vært tilstedet…. I dag følte jeg derimot harmonien og roen i kroppen å kjente at tiden var inne for å ta boka fram å begynne å lese igjen. Jeg har lest et par bøker av henne tidligere og blitt helt solgt å denne boken er ikke noe anderledes. Butikken i Blossom Street handler om 4 vidt forskjellige kvinner som møtes på en strikkekurs, og under helt andre omstendigheter ville de aldri i verden bli venner, men her skjer det… Debbie Macomber skriver på en måte som får leseren til ta personene hun skriver om til seg, og man føler virkelig med dem i alt som skjer dem. Hadde det ikke vært for at jeg begynte å bli sulten så hadde jeg nok ikke klart å legge boka fra meg…. Verdt å lese? ja heltklart :o))

Ferien starter om en uke og jeg har linet opp en haug med bøker sånn at jeg har mer enn nok lesestoff… Jeg skal ikke bare sitte å lese, men også reiser ut med kamera for å ta en del bilder. Noen dager har jeg derimot tenkt til å tilbringe hjemme for bare å nyte ferien, for jeg har jo faktisk ferie å den er til for å nytes, ikke sant :o)) 

At det etterhvert ble varmt ute på balkongen kan jeg skrive under på, så ille at jeg til slutt var nødt til å trekke inn å lukke dører og vinduer. At det derimot var over + 50C er vel ikke helt riktig, hehehe!! Tror at termometeret på veggen har fått hetetokter og nådd nye høyder, hehehe!! Kikket på den nå i kveld etter at sola gikk ned å den er like høy, så den har nok gjort sitt….. På tide å investere i en ny en kanskje?

Jeg sjekket nettopp yr.no og det ser ut til vi får litt kjøligere temperatur i morgen enn vi hadde i dag… Klager ikke på varmen, men det er deilig med et lite pusterom innimellom :o)) Sikkert noen som ikke er enig med meg der, hehehe!!

NĂĄ skal jeg sette meg ut pĂĄ balkongen en stund, og kanskje lese et par kapittler innen jeg krabber under dyna!!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg