Intolleranse

Når jeg sto opp i dag fikk jeg så innmari lyst på bløtkokt egg til frokost så jeg kokte meg et par stk. Jeg er alergisk mot egg, men reagerer ikke alltid like krafig på dem. I dag derimot skulle jeg ikke være like heldig vettu, og reksjonen kom like etter at siste biten var fordøyd. Nesen og øynene begynte å renne noe voldsomt og så fikk jeg noe vanvittig vondt i magen… Heldigvis så forble det med smertene denne gangen, og glad var jeg for å slippe å løpe maraton inn og ut av toalettet. Det har nemlig hendt noen ganger.

Smertene ga seg heldigvis etter en times tid omtrent samtidig som nesen og øynene slutet å renne… De siste gangene jeg har spist bløtkokt egg har det foregått uten den store dramatikken, så jeg trodde ikke at jeg skulle få noen problemer denne gangen heller. Det er det samme med melk og ost også… Jeg elsker vanlig gulost og kan jo sitte med ostehøvelen å høvle opp skive etter skive å spise mens nesen renner. Det skjer ikke at jeg gjør det så ofte nå lenger, men av og til klarer jeg bare ikke å stoppe meg selv. Da må jeg også ta konsekvensene av mine handlinger, snufs!!

Før du sier noe så kan jeg jo si det selv, jeg er en megaidiot å burde la være!!

6 kommentarer
    1. Anne: Vet ikke om jeg klarer Ã¥ holde meg helt unna, men det blir i allefall ikke sÃ¥ ofte… GÃ¥r litt bedre nÃ¥r eggene er i en matrett eller i bakverk, heldigvis :o))

    2. Jeg gjør det samme som du, spiser mat jeg ikke tåler fordi det er så himmelsk godt. Straffa kommer i form av mavesmerter og mye doløping. Jeg vet at det blir sånn men jeg klarer ikke å la være.

    3. Det er lov Ã¥ prøve seg, he he. Bra at reaksjonen kommer fort og gÃ¥r over like fort, det er mange matvarer som faktisk er ‘livsfarlige’ for allergikere, skjulte nøtter i sjokolade f.eks, Du kan ta det med ro, du blir ikke kvalt av egg :- Her er det stranda neste, perlevær i dag 🙂 Jeg hamstrer D-vitamin fra sola, det styrker immunforsvaret. Prøv da vel, 30 minutter hver dag :-)))

    4. Jeg er egentlig heldig som ikke har store plager… NÃ¥r det gjelder egg sÃ¥ er faren min akkurat like dan som meg. Ikke sÃ¥ glad i Ã¥ sitte midt i sola, men syntes det er deilig ute nÃ¥. NÃ¥ har jeg ferie og skal nyte dagene.. Kos deg videre i dag ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg