Ferien er i gang…

Det har vært en deilig sløv start på ferien i dag… Hadde ingen planer for dagen og etter å ha ordnet med morgenstellet til pusetassene og desinfisert toalettet deres laget jeg meg frokost. To skiver brød med norske jordbær på ble deretter tatt med ut på balkongen, hvor det var en deilig og sval luft. Familien måke hadde allerede skreket fra seg før jeg gikk ut å satt meg så det var relativt stille og rolig der ute. Mange i blokka er på ferie så det var ikke serlig mye liv å høre der heller.

Anne ringte meg etter en stund og lurte på om hun kunne stikke innom en tur etter at hun hadde vært på Alnasenteret…. Det er jo alltid kozelig med besøk så hun var hjertelig velkommen. Mens jeg ventet på at hun skulle komme ringte jeg til tanten min i Atrå for å slå av en prat. Jeg har tenkt meg en tur opp for å besøke henne og ville høre om det passet. Hun hadde ingen planer så det var bare å komme. Vi hadde begge mye på hjertet så vi skravla og skravla og tiden den gikk. Plutselig ringte det på døra, og da var det allerede Anne som kom… Hehehe, jeg syntes ikke vi hadde skravla så lenge, tante og jeg, men det hadde vi tydeligvis :o))

Jeg dro fram s3 tlf min igjen for å sjekke om den fortsatt ikke fungerte, men nå kunne jeg i allefall bruke telenor SIM kortet på den. Tele2 kortet var fortsatt ubrukelig, så jeg ringte på nytt til telenor for å få bekreftet om det stemte at telefonen ikke var bundet til abbonnementet mitt. Den hyggelige damen jeg snakket med denne gangen kunne bekrefte at den var det, men jeg kunne bare taste inn operatørlås koden for å låse den opp. Det gikk jo selvsagt ikke, og enden på visen er at jeg skal innom en av Telekjoskene å levere mobilen så sender de den inn for meg. Så skal en reperatør se på den og forsøke å låse den opp.

I fjor en gang dumpet det ned en bankkort i postkassen min fra DnB, og jeg mitt fehode kunne ikke fatte hvorfor jeg skulle ha det… Jeg hadde jo selvsagt ikke registrert at Postbanken, som jeg hadde en konto hos, nå var DnB og at det gamle kortet ikke lenger var gyldig. Kortet ble bare lagt tilside så lenge, og etterhvert glemt… Så her om dagen fant jeg det, når jeg lette etter noe annet jeg ikke fant, og bestemte meg for at jeg skulle begynne å spare penger på kontoen igjen… Pin kode og kodebrikke hadde jeg jo ikke lenger så i dag fikk jeg ut fingeren å ringte til DnB å snakket med en trivelig kar hos Kundeservice og fikk ordnet det….

Det ble ikke noe bollebaking på meg i dag, som jeg egentlig hadde tenkt til…. Hvis jeg ikke finner på noe bedre i morgen så kanskje det blir bollebaking på meg i da :o))

6 kommentarer
    1. Skravling er du flink på vettu, – så at tiden løp litt fra deg, – ja, det er ikke jeg overrasket over!! Koselig med besøk, – og da ble det vel litt mer skravling!!!
      Boller er alltid godt, – husker de fra mine glansdager i SB1, og vårt kontor sammen!!! Vi hadde mye morro !!!

    2. terand: Hehehe, man skal jo være god på noe vettu :o)) Bollene blir nok bakt om ikke lenge, og da skal jeg ta med noen til deg når vi drar til Sverige… Du blir med regner jeg med?

    3. God start på ferien din, håper jeg? I dag har vi vært i Sverige, passer bra på en gråværsdag 🙁 Det ble mye handling, så nå er fryseren full igjen, men ingen hjembakte boller, he he. Send over noen cyber-boller til meg da, du har vel bakt i dag håper jeg 😀 Jeg er skrubbsulten, men jeg får ikke matlyst når folk står i kø for å kjøpe korv med mos. Nå er far i huset i gang med middagen, den blir garantert god :-))))

    4. Lillian: Det blir shopping i Sverige her også i løpet av ferien, men ikke på et par uker enda!! Vanskelig å sende deg bollene, men du får heller bare nyte synes av dem i det siste innlegget om litt :o)) Jeg må skryte litt, for de ble faktisk veldig gode…, ikke for søte bare sånn akkurat passe :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg