Balkonglivet blomster

Det kan nok være varmt med innglasset balkong, men jammen er det deilig når vinden uler rundt hushjørnet å det er ordentlig guffent ute… I går var en sånn dag hvor vi hadde alle værtyper, og jeg kunne skalke alle luker å lene meg tilbake innenfor mine vinduer :o))

Etter å ha trimmet rundt hele heimen med støvsugeren på slep og vasket på badet dro jeg ned på Alna Senteret og Tam for å kjøpe tørrfór og våtfór til kattene… Det var mer eller mindre tomt for begge deler, og mat må jo godjentene mine ha. Jeg kjøpte en 3 kg pose med Eucanuba tørrfór og en 6 pakning med kylling og en 6 pakning med fiske våtfór så nå har de en stund framover. Det var tydelig at folk hadde kommet hjem fra ferie for det var det vanlige kaoset med biler som skulle den ene og andre veien der nede.

Etterpå kjørte jeg ned på Brynsenteret og Ultra for å kjøpe inn litt forskjellig pålegg, for det hadde jeg nemlig helt glemt å handle inn før helgen. Siden jeg skulle ha besøk i går kveld og vi skulle ha hamburger kjøpte jeg med en flaske med dressing. Jeg syntes det smaker bedre enn ketchup og sennep.

(hentet fra google.no) Hagehortensian min har nå vokst seg stor og fin og blomsterklasene har gjort seg klare til å slå ut i blomst om ikke lenge. Jeg viste at det skulle bli regn i går…. men først på kvelden ble det sagt så jeg regnet med å få satt opp støttebøylene og knytt på hyssing for å støtte den innen regnet kom, NOT. Mens jeg holdt på med støvsugingen kom det først regnet og like etter et mye kraftigere og dermed lå de tyngste grenene utover plenen. Etter at jeg hadde kommet hjem fra handleturen min styrtet jeg ut å fikk pakket den inn og dandert grenene så nå er den godt rustet til neste regnbyge. De tunge blomsterklasene knekker lett grenene hvis de ikke får støtte, og det er jo trist….

Foran Hortensian var det 10 brune Iberiasnegler som jeg først oppdaget da jeg tro på en og hørte skvisselyden… Jeg orket ikke å ta i dem så jeg lot de være der de var, grøss!!!

Når besøket kom satte vi oss ut på balkongen, og der ble vi helt til det var på tide å ta farvel igjen. Det var så god temperatur så det var ingen grunn til å sitte inne da. Ekstra koselig ble det når skumringen kom å lyktene og mine fargede lykter i taket ble tent. Utenfor kom vindkastene så det ulte i de åpne luftevinduene……

Jeg var ganske sliten da jeg ble igjen alene rundt midnatt, men jeg gikk jo ikke å la meg da vettu, nei da jeg ble sittende oppe helt til klokka var nest 03:00…. Derfor våknet jeg heller ikke før kl 10:30 i dag, men jeg hadde ingen planer for dagen så det gjorde ingenting.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg