Plantasjen og IKEA i dag

I går var det meningen at jeg skulle dra på tur til Eidsvoll sammen med Anne, men dessverre så slo magen min seg helt vrang så turen ble lagt på is… I stedet ble vi enig om at hun skulle komme til meg i dag, og så skulle vi heller bestemme da om vi skulle finne på noe eller bare sitte å sløve på balkongen.

Jeg var tidlig oppe i dag og ryddet i heimen og fant fram alt som skulle askes i morgen, noe som ble stor haug innen jeg var ferdig. Mesteparten av haugen var sengetøy som jeg ikke hadde giddet å ta med når jeg har vasket de siste gangene. Nå var det ikke noe mer rent igjen så jeg var nødt til å ta meg i nakken å få det med i dag. Da Anne kom satte vi oss en stund ute på balkongen mens jeg spiste forkost/lunchen min og fikk i meg dagens første kopp med kaffe. Vi ble etter hvert enig om at vi skulle dra en tur opp på Plantasjen ved Olavsgård i Akershus. Jeg hadde litt lyst til å se hva de hadde av “uekte planter” som jeg kan dekorere med på balkongen min… Det er nemlig ikke så veldig mye som trives der etter at jeg glasset den inn så jeg tenkte at plast eller silke kunne være tingen.

De siste gangene jeg har vært på Plantasjen har det var så masse mennesker der at det nesten har vært vanskelig å finne en parkeringsplass, men i dag var det ikke så mange der. Jeg ser jo alltid masse fine planter som jeg har lyst til å kjøpe, men klarer som oftes å besinne meg. Når det gjaldt utvalget i silke/plast så var det ganske stort og jeg fant et par eføyer som jeg i utgangspunktet tok med meg, men jeg syntes de var litt dyre med 199,-. Rusla nå videre og fant et par sinkholdere de kunne stå i som jeg også tok med, men så begynte jeg å tvile på om jeg skulle ta den kostnaden akkurat nå… Bankkontoen har ikke akkurat overflod med penger, og etter en liten runde i tenkeboksen satte jeg alt sammen tilbake igjen. Til slutt endte jeg opp med å ikke handle noen ting der i det hele tatt… 

Det tar på å traske rundt sånn og vi ble ganske sultne og signe i kroppen så vi gikk på kafeén på Plantasjen å kjøpte noe å spise og drikke. Jeg falt for et karbonadesmørbrød m/løk og en deilig kopp kaffe. Det smakte godt, og kroppen trengte å restituere seg en aning :o))

Det var Anne som var sjåfør i dag, og det var ganske behagelig å bare lene seg tilbake å overlate kjøringen til en annen :o))

Anne hadde litt lyst til å ta en tur innom IKEA for å kikke litt så vi dro videre dit… Vi droppet 2 etg med møbler og konsentrert oss om 1 etg hvor de har mer enn nok spennende å rote igjennom. Med dårlig råd for tiden så måtte jeg stort sett nøye meg med å se og sette forskjellige ting på ønskelista :o)) Litt havna da i handlevogna alikevel… Det ble et nytt sengesett og laken, se ovenfor, to stk sammenleggbare oppbevaringsbokser m/låkk og 3 pk med lyspærer til stålampene mine. Noe av det som havnet på ønskelista er et flott stativ til å sette kurver i, som jeg skal ha på badet, rullgardin som jeg skal ha på balkongen mot naboen. Den kunne jeg ha hatt råd til, men jeg hadde ikke målt opp i forveien så jeg hadde ikke snøring på hvor lang den må være…. Var nok en del andre småting som også havnet på ønskelista, men de gidder jeg rett og slett ikke å ramse opp nå. Kan heller fortelle om dem, dersom jeg faktisk kommer til å kjøpe dem :o))

På veg hjem dro vi en snartur innom Jysk som ligger nedenfor Trosterud for å kikke litt… Ingen av oss fant noen ting der så vi ble ikke så lenge. Satte i stedet nesen mot Rema for å handle inn noen småting som manglet i matskapet… Det er jo alltid noe man glemmer når man var der forrige gangen, i allefall så er det sånn for meg :o))

Været i dag har virkelig vært vekslende… Sola og regnet har nermest slåss om å være det mest dominerende værtypen, men helt ærlig så tror jeg det ble uavgjort. Nå i kveld har skyene fått litt lysere farge og blå himmel kan skimtes innimellom. Temperaturen har vært relativt høy og det samme har luftfuktigheten vært noe som gjorde det ganske klamt ute til tider, men ikke så altfor ille :o))

Hjemme ventet to selskapssjuke puseer på mammen sin, og de surret rundt beina mine for å få masse kos og klem en lang stund… Da jeg pakket ut varene min hoppet de opp på kjøkkenbordet for å se hva for noe spennende som lå i plastposene, og det var vel for å se om noe av det var til dem, hehehe… Når de skjønte at det ikke var det forsvant de inn i stua og slang seg ned på gulvet å sløvet helt fram til det var på tide å spise middag, og da satt de der begge to å stirret på meg for å se om maten deres kom noe raskere i matkoppen, hehehe!!

Nå har frøknene Lillepuzdatter gått å lagt seg for å sove kveldsluren sin sånn at de er utvilt til å gjøre nattjoggen rundt i heimen og ut på balkongen om et par timer, hehehe!!

Selv har jeg sunket langt ned i stresslessen for å se på “Allsång på Skansen” som er tradisjon på tirsdagene om sommeren, etterfult av Komisario Montalbano og etter det er nok denne damen moden for å krabbe under fellen tenker jeg :o))

Ha en fortsett fin tirsdagskveld, blogges :o))

4 kommentarer
    1. Marit: Hehe, jeg hadde det litt sånn da det bare var en IKEA butikk i Oslo, på andre siden av byen fra der jeg bodde, men så fikk vi en like i nærheten å da syntes ikke jeg det var så stas heller :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg