Bildedryss fra Oslo i dag

For en knalldag vi har hatt her i Oslo, og jeg har vært ute hele dagen i sola og rusla rundt i i byen sammen med Anne og Terje :o))

Dagen startet med å sitte ute på balkongen med en kopp kaffe og bare nyte stillheten og roen en stund. Jeg hadde avtalt med Anne i går at vi skulle være turister i egen by i dag med gode sko og kamera i hånden. Hun kom ved 11 tiden, og vi bestemte at vi skulle bruke t-banen ned til byen i stedet for å kjøre bil. Når vi satt å ventet på banen ringte jeg til Terje for å spørre om han ville være med, og det ville han :o))

Det første vi gjorde var å stikke innom Trafikanten nede på Østbanen for å ordne opp med flexikortet mitt… Det hadde seg nemlig sånn at for ca 3 år siden eller der omkring så fylte jeg på kortet mitt, men det ble aldri aktivisert da jeg begynte å bruke bilen på jobben. Når jeg da bestemte meg for å begynne å ta banen igjen var taksten endret, og det ble nå i allefall sånn at pengene ble låst fast til kortet. Derfor var jeg innom Trafikanten å fikk ut mine 590,- i kontanter i dag. Kortet måtte de ta så jeg må huske på å skaffe nytt etter ferien eller neste gang jeg har bruk for det.

Nedenfor følger en del bilder jeg knipset mens vi ruslet rundt i den herlige byen våres sammen med alle turistene som fortsatt fyller gatene.

Monument og plakett over de som mistet livet i brannen ombord på Scandinavian Star…

Når vi kom til restauranten Royal Marine, som ligger på bryggekanten nedenfor Akershus Festning hadde klokken blitt ganske mye, og vi var både litt slitne og sultne så vi satte oss ned for en middag. Anne valgte Fish and Chips mens Terje og jeg tok en BBQ Hamburgermeny som det var mye smak og salt i, men det var godt på en varm dag som i dag. Jeg hadde kledd meg litt feil i dag og ble ganske varm så det var godt å kunne sette seg ned under parasollen og hente seg igjen…

På bordet ved siden av bestilte en av gjestene blåskjellsuppe, men den luktet altså helt forferdelig… Terje sa at lukten minnet om hestemøkk, og jeg måtte si meg enig i det. Han som bestilte retten syntes nok ikke at den luktet så godt han heller, og spurte kelneren om det var noe galt med den. Hun svarte at årsaken til lukten var at blåskjellene hadde vært vakumpakken!!!!! Når maten var spist ble vi spurt om vi ville ha dessert, men den hadde vi allerede tatt tidligere litt lengre bort på brygga… Vi fant ut at det holdt med en dessert….

Vi begynte vel rusleturen sånn ca 12:30, og når vi kom tilbake til Jernbanetorget tror jeg klokka var litt før kl 16… Terje fikk bane med en gang mens Anne og jeg måtte vente noen minutter innen Mortensrud kom.

Vel hjemme traff jeg en nabo som var ute å luftet hunden sin, og vi ble stående å skravle utenfor blokka sammen med en annen nabo i nesten 2 timer… Vi kom igjennom ganske mange interressant temaer, og hadde de ikke vært for bena verket og vi alle følte en sterk trang til å gå inn å sprette en flaske vin og en øl eller flere så hadde vi vel stått der ennå, hehehe!!

Før jeg kunne sprette den etterlengtede øl’n min var jeg inne hos min nabo for å slå av en liten prat… Det skjedde noe trist i går, en annen nabo ble funnet død i leiligheten å som den nysgjerrige personen jeg er så ville jeg vite litt mer om dette, og min nabo viste litt mer. Noe mer om det vil jeg ikke si her. Jeg ble inne hos naboen til 20:30 for de serverte kaffe og wienerbrød å jeg klarte ikke å si nei til det… Da jeg kom inn tilslutt ventet to små pusetasser på meg, og to tomme matkommer som raskt ble fylt opp.

Nå har jeg endelig fått meg det etterlengtede Bayerske Falcon øllet mitt og har sunket godt ned i godstolen å her har jeg tenkt til å bli :o))

Ha en fortsatt fin fredagskveld, blogges :o))

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg