Tur til Maihaugen og Løten Del 1

Det var ikke akkurat strålende vær da jeg hoppet i bilen ved 8 tiden i går for hente Terje ned i byen og så opp til Lørenskog for å hente Anne til en dag på Maihaugen. Et sted jeg aldri hadde vært før så jeg så virkelig fram til denne turen. Det var jevn trafikk hele veien oppover E6 uten at det var noe serlig kø, men rett etter Minnesund var det slutt på festlighetene. Der holdt de på å oppgradere veien så farten var nede i 50 og 70 km i timen, og det var smalt og støvete. Etter det jeg kunne se så kommer veien til å ligge i tunnell storedeler av strekningen langs Mjøsa, og det blir sikkert bra når de en gang blir ferdig…

Når vi kom til Rudshøgda var det på tide å ta en aldri så liten pause for å strekke på stive ben og kropper, og for ikke snakke om få seg en liten matbit. Det duftet så godt av mat når vi kom inn, og så kozelig det var der inne. Det ble en deilig svele og en kopp kaffe for meg…

Vel framme ved Maihaugen så hadde jeg store problemer med å få parkert bilen.. Det var nok noen ledige plasser på den store p-plassen, men det hjelper ikke stort når folk parkerer så skjevt at det ikke er noen ide kjøre inn. Bilen hadde nok fått plass, men da hadde ikke vi klart å komme ut av den… Jo foresten igjennom bagesjedøren!!! Det var heldigvis flere p-plasser og vi fikk tilslutt parkert bilen og kommet oss inn :o))

Som bestilt forsvant de grå skyene og ble erstattet av noen få lette hvite og masse sol, og det var jo perfekt når man skal spasere rundt i noen timer.

Vi var i grunnen heldig med tidspunktet vi kom på, for vi rakk akkurat å bli med på en guidet rundtur med et “postbud” i forskjellige tidsepoker. Der fikk vi se hus som var bygget i de forskjellige årtiene med skuespillere som gjorde en flott jobb med å portretere personer fra samme tiårene. Nedenfor følger en del av bildene jeg tok på rundturen. Jeg tok så mange bilder, men kan ikke akkurat legge ut alle sammen, hehehe!!

Denne jenta spilte en tenåring fra 80-tallet og hun var altså så bra… Skal jeg være helt ærlig er det henne som jeg husker best av skuespillerne :o))

Denne karen her var brunstig og kranglete og skulle hele tiden stange på en mindre killing… Jeg sto en evighet for å få et bilde av han der han sto på bakbena for å stange, men dessverre ville han ikke så jeg måtte nøye meg med dette sjarmørbildet i stedet.

Etter noen timers vandring rundt på Maihaugen ville ikke kroppen mer uten noe næring… Det ble en vaffel med jordbærsyltetøy, og kaffe og litt bonaqua for å få inn litt veske i kroppen. Tror faktisk at bena og ryggen min syntes det var godt å få seg en pause også, for de verket en aning!!

Etter matpausen rusla vi bort i bilen og satte nesen mot Hamar og Løten Lys og Brenneri, fortsetning følger :o))

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg