Tur til Maihaugen og Løten Del 2

Været ble bare bedre og bedre utover dagen i går, og da vi nermet oss Hamar var himmelen helt blå. Det var lenge siden jeg hadde kjørt mot Løten fra Hamar så jeg var litt usikker på hvor jeg skulle kjøre, og Anne slo på GPS’n via mobilen til vi fant rette avkjøringen. Etter det var det bare strake veien videre :o))

Når vi kom fra var kl blitt 16, og vi hadde da 2 timer på oss til å utforske de 3 etasjene… Jeg regnet med at jeg ville handle noe så jeg tok like godt med meg en handlekurv, og den ble fylt opp etterhvert. Det ble en lyslykt i alabast, 2 glasslykter med orange lys til og to poser med orange plaststener til å ha under lysene. Må jo begynne å forberede høstpyntingen av heimen. Har ikke pakket ut det jeg kjøpte enda, men bilder kommer når jeg har gjort det :o)) Nedenfor følger noen bilder av utvalget av lys….

Jeg vet ikke om det er for at jeg har blitt mer kresen når det gjelder lys, men jeg syntes de hadde et bredere og finere utvalg tidligere. Mange av de lysene jeg syntes var fine får man ikke lenger tak i, og det er litt synd. Når det er sagt så er det mye spennende å finne alikevel :o))

Etter å ha gått rundt på Løten Lys i en times tid var vi i grunnen fornøyde og bestemte oss for å snu nesen hjemover igjen, men først så måtte vi stoppe på Marche på Espa for å spise litt middag. Jeg sto lenge å vaklet mellom ørret og hamburger, men tilslutt ble det sistnevnte.

Jeg var dødstrøtt og veldig sliten i kroppen da jeg satte meg i bilen og bare lengtet hjem til godstolen og en tidlig avtale med senga mi. Først måtte jeg avlevere Anne og Terje før jeg kunne snu nesen hjemover. Hehehe, det er vanskelig å legge seg tidlig å jeg fikk ikke til det i går kveld uansett hvor trøtt og sliten jeg var. Sovna et par ganger i stresslessen uten at jeg var i stand til å komme meg inn i senga. Jeg gjør et nytt forsøk på å komme meg tidlig i seng i kveld!!!

5 kommentarer

Siste innlegg