Nordby Shopping i går

Det ble dårlig med skriving på bloggen i går, for da jeg endelig kom hem ut på ettermiddagen var jeg så sliten i hodet at jeg ikke orket å skrive ned noe. Jeg har vært oppe grytidlig i flere dager etter hverandre, og ikke klart å komme meg i seng før sent. I tillegg har jeg ikke fått sove når jeg først kom meg i senga heller, og det straffer seg etterhvert.

I dag var intet unntak, måtte opp tidlig for å være ferdig til Anne kom å hentet meg ved 8 tiden, og så reiste vi videre ned til byen for å hente Terje. Været var vel ikke av det beste i dag, og hele veien ned mot Nordby regnet det og var skikkelig guffent. Jeg var passasjer og kunne slappe av med termokoppen min fylt med varm kaffe :o))

Det var ikke så mange der når vi kom og vi fikk en parkeringsplass rett ved inngangsdøra, omtrent…. Jeg hadde allerede bestemt meg i forveien hva jeg skulle handle og jeg klarte sånn någenlunde å holde meg til planen. Noen poser med katesand, kaffekapsler til Dolche Gusto maskinen og karbonadedeig. I tillegg ble det litt forskjellig pålegg. Jeg fikk også tak i 2 flasker Listerin munskyllevann til 65,- og 5 tuber 125 ml Colgate tannpasta til 99,- noe som jeg syntes var et bra tilbud :o))

Etter å ha gjort oss ferdig med matvarebutikken gikk vi ut i bilen og lesset av, og jammen ble ikke bagesjerommet fult denne gangen også, hehehe… Med litt knuffing og skyving fikk vi plass til posene våre. Var litt i tvil om det skulle gå, men vi fikk plass :o))

Så var vi klar til en runde rundt på resten av shoppingsenteret for å se om man kunne finne noe spennende. Jeg hadde planlagt å kjøpe meg rensevann og serum fra Biotherm, men jeg følte ikke at jeg hadde råd til begge deler denne gangen så serumet fikk vente til en annen gang. Eller gikk jeg å kikket på vesker, og så et par stk som jeg godt kunne ha tenkt meg. Kjøpte ingenting selv om det klødde kraftig i fingrene etter å dra fram bankkortet, hehehe… flink var jeg!!

Uten mat og drikke orker ikke kroppen å shoppe så vi satte oss ned for en lunch, hvor jeg bestilte meg en deilig ceasar salat med kylling. Jeg hadde ikke spist så mye tidligere så det smakte godt i tillegg til at det var godt å sette seg ned en liten stund :o))

På det tidspunktet vi bestemte oss for å dra hjem var det ganske mange som hadde bestemt seg for at de også skulle dra over grensen for å handle. Vi hadde allerede vært der en god stund så vi var fornøyde og klare for å sette nesen hjem til Oslo igjen.

Ute hadde det begynt å bøtte ned for alvor, og veibanen var som en innsjø enkelte steder å det var slettes ikke noe festlig å kjøre. Vi tok det ganske med ro og tok ingen sjangser mens det sto på som verst. Når vi nermet oss Solli, vår faste rasteplass og middagsted lettet det sånn at vi slapp å klissvåte på veg fra bilen og inn.

Jeg var ganske sulten så jeg bestilte meg en hamburgermeny, når den kom på bordet så fristet den ikke alikevel. Jeg spiste litt av den, men gikk etterhvert over til å bare spise chipsene som var saftige inni med deilig sprø skorpe og veldige salte, nam nam. Etter at middagen var spist var det som om all energi forsvant ut av kroppen, og jeg hadde bare lyst til å legge meg til å sove. Ikke engang en kopp kaffe fikk meg mer i slaget, og jeg var sjeleglad for at jeg ikke kjørte!

Når vi kom til Oslo ble første stoppested Casa Terje hvor jeg hjalp han opp med litt av varene sånn at han skulle slippe å gå to ganger. Neste stopp ble meg og jeg fikk også hjelp til å bære inn varene mine, som ble nøye undersøkt av pusejentene som satt innenfor døren å ventet :o)) De diltet etter meg ut på kjøkkenet og fulgte nøye med når jeg pakket ut å fikk alt på plass…

Jeg sank ned stresslessen for å se litt på tv, men jeg sovnet flere ganger så tilslutt når kl ble 22 orket jeg ikke mere. Da slo jeg av alle lys og krabbet opp i senga å sovna omtrent med en gang. Etter å ha stått opp tidlig og lagt meg sent flere dager i strekk var jeg så sliten at jeg for første gang på nesten en uke, sov hele natten igjennom. Var så vidt våken ved 6 tiden i dag morges, men sovnet igjen med en gang å våknet igjen 10:15 å da sto jeg opp. Det gjorde godt for både kropp og sinn å få sove ordentlig ut igjen :o))

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg