Nye vinduslamper…

For et par uker siden så var jeg nede på Alna, og der fikk jeg etter lang søken tak i lamper til soveroms- og kontorvinduet mitt. Jeg har lett og lett i omtrent alle lampebutikker jeg har gått forbi uten at jeg fant noen jeg likte. Jeg ville gjerne ha noen med prismer og den effekten det gir, men det var tydligvis ikke noe som var “in” akkurat nå å derfor helt umulig få tak i trodde jeg.

Meningen var jo at jeg skulle henge dem opp ganske snart, men de har blitt liggende i posen inne på soverommet mitt helt til i dag. Mens middagen sto å koste seg på ovnen begynte jeg å ta ned den gamle lampen jeg hadde på soverommet. Den kunne ikke brukes lenger da det ikke var jordet kontakt. Jeg fikk hengt opp den ene lampen på soverommet med det samme siden jeg allerede hadde en krok der, og feste til ledningen. Nummer to tok jeg etterpå… På kontoret mitt har jeg ikke hatt noen lampe før så der måtte jeg måle til og skru inn en krok og alle festene til ledningen… Det var litt kjelkete pga av den stive venstre skulderen min, men jeg fikk det da til og beviste for meg selv at jeg ikke har ti tommeltotter, hehehe!!

På bildet ser lampen veldig skjev ut, men det var kamera som krøllet det til når jeg skulle ta bilde av den… Den henger helt perfekt, nemlig :o))

6 kommentarer
    1. Rart med noen lamper .. de går aldri av moten! Noe veldig liknende denne hadde jeg tre stykker av i stua for lenge, lenge siden. Da jeg just hadde flytta sammen med mannen som ble faren til mine barn. Jeg var snaut 18 .. og nå lurer jeg på hvorfor i alle dager jeg likte slike lamper da!! For de er vel i grunnen, og jeg håper du ikke tar det som en fornærmelse, det jeg kaller litt “gammel-dame-belysning” den dag i dag .. ;o))

    2. Marit: Jeg blir ikke fornærmet, for det er litt retro og gammeldags… Det er akkurat det jeg liker :o)) Disse lampene er også praktisk for en katteeier, som jeg. Hadde stående lamper i vinduet, men mine to flotte englebarn på fire ben og pels rev de ned sammen med blomsterpottene mine, hehehe!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg