Slappe av…

I går var jeg veldig i tvil om jeg skulle være med til Seljord for å gå på Dyrskun, men utpå kvelden tok jeg besluttningen om å være hjemme… Jeg følte meg ikke helt i form, og jeg tror nok at når alt kom til alt så var det like greit at jeg var hjemme. Etter å ha spist i går ettermiddag gikk jeg å la meg litt på senga, og tenkte at jeg bare skulle sove en times tid… Jeg sovna så hardt at jeg ikke hørte alarmen jeg hadde satt, og sov i flere timer…


(Bamse sover av Theodor Kittelsen – www.kittelsen.ru) 

Når jeg først hadde bestemt meg for å bli hjemme, slo jeg av lyden på telefonen da jeg gikk å la meg i går…. At jeg trengte mer søvn var merkbart når jeg ikke våknet før kl 11:30 i dag. Så lenge kan jeg ikke huske når jeg sov til… Jeg følte meg helt utvilt i hode og kroppen og det var en deilig følelse :o))

Når jeg hadde spist litt tok jeg med meg kaffekoppen ut på balkongen å satt meg der en stund… Sola hadde rundet hushjørnet og varmet godt igjennom vinduene. Vinja kom diltende etter meg og hoppet opp i den andre stolen å krøllet seg sammen å sovnet. Morgenrushet var over nede i gata så det var så stille og behagelig å sitte der.

Tidligere i uke var jeg i banken å ordnet med litt mer lån for å utbetale noen smålån og billånet mitt… Siden lønningen hadde kommet inn på konto i dag satte jeg meg ned å fikk ordnet litt opp. Betalte alle regningene som haddekommet i nettbanken og utbetalte mastercardkortet mitt. Jeg oppdaget også at jeg betalte på et mobilt bredbånd som ikke er i bruk lenger, og det skal jeg ringe å si opp. Disse smågrepene jeg har gjort nå vil sørge for at økonomien blir noe romsligere hver måned. Jeg må nok innrømme at jeg har tatt meg litt for stor frihet når det gjelder økonomien over en lengre periode, og sånt straffer seg… Tiden var inne for å skjerpe seg nå!!!

En annen ting jeg må se å få orden på er håret mitt… Jeg har ikke vært hos frisørdamen på over 2 mnd å det syntes virkelig, grøss!! Håret har blitt flisete etter all føning, fargen blass, og håret er livløst så det trenger til TLC av min frisør nå. Hvis jeg svinger meg rundt rekker jeg innom salongen når jeg drar ut for handle om litt.

Ha en fortsatt fin fredag, blogges!!

8 kommentarer
    1. Jeg er heller ikke i slaget, Рog beklager at jeg ikke svarte p̴ sms.
      Det er godt ̴ f̴ ordnet opp i finansene Рog n̴ er det bare shoppinga som m temmes!!
      Blir bra vettu!!

    2. TerAnd: Helt greit at du ikke svarte, for det ble jo ikke noe av alikevel…. SÃ¥ at du heller ikke var i slaget. Du fÃ¥r ta det med ro og ta vare pÃ¥ deg selv sÃ¥ er du nok snart oppe og hopper igjen snart :o))

      Jeg mÃ¥tte gjøre noe med økonomien, for det hadde sklidd helt ut Ã¥ kunne ikke fortsette sÃ¥nn… Da hadde det blitt Luksusfellen for meg til slutt er jeg redd, og jeg tuller ikke!!

      God bedring!

    3. He he, bra du sa det selv…….jeg tenkte pÃ¥ Luksusfellen nÃ¥r jeg leste innlegget ditt….:) Forskjellen er vel at du ordner opp i det! 🙂

    4. Synne: Ja, det er vel det som er forskjellen pÃ¥ meg og de som havner der…., jeg klarer Ã¥ bremse innen det gÃ¥r for langt. Med dÃ¥rlig økonomi de siste mnd, har jeg virkelig lært meg Ã¥ bruke pengene fornuftig sÃ¥ dette skal nok gÃ¥ bra :o))

    5. Bra hvis du klarer å ordne opp i økonomien. Ett godt råd: Bli kvitt Master Card 🙂 Jeg bruker KUN Visa, og er det ikke penger på kortet, da kan jeg ikke kjøpe noe på impuls. Lykken ligger ikke i shopping, den ligger i å være gjeldfri og det ble jeg, uten hjelp fra Luksusfellen 😀 Vi som har nådd middagshøyden bør ha lært. God helg 😉

    6. Tullemor: Det kommer til et punkt hvor man bare mÃ¥ sette en stopper for overforbruket…. For oss som er impulsive kan det noen ganger ta litt lenger tid innen man innser sine svakheter, selv nÃ¥r andre pÃ¥peker dem… God helg til deg ogsÃ¥ :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg