EnerginivĂĄet pĂĄ topp

Da jeg våknet i dag følte jeg meg helt utvilt til tross for at jeg ikke kom meg i seng før kl 03:30 i natt…. Som i går våknet jeg av at noen satt oppe på brystkassen min, og jeg følte meg beglodd, hehehe…. Det var Vinja som satt der å stirret på meg, og med det samme jeg slo opp øynene kom hun med et sårt mjauuuuuuuuu. Jeg skjønte jo hvorfor hun syntes så synd på seg selv, og det var for at matkoppen hennes var tom :o))

Mens jeg satt å spiste frokost satt jeg å lurte på hva jeg skulle begynne med, men etter litt fram og tilbake ble jeg da enig med meg selv om rekkefølgen…. Først ble sengetøyet skiftet, og så gjorde jeg noe jeg egentlig ikke burde å det var å riste filleryene ved sengen ut av balkonvinduet. Skal egentlig gå ut å gjøre det, men jeg gadd ikke…. Tror ikke at det var så farlig, ingen var ute på den siden av blokken :o))

Forrige søndag kjøpte jeg nye potter sånn at jeg skulle kunne få pottet om Ficus Ginseng trærne mine, og få planten ned avleggerne mine fra november/desember kaktusen min. Skulle ha gjort det for flere dager siden, men jeg har ikke hatt noen glød til det å det. I dag derimot fikk jeg endelig ut fingeren og fikk gjort det. Når jeg var ferdig var kjøkkengulvet dekket av jord, men jeg skulle vaske litt senere så det var ikke så farlig…

Etter å ha støvsugd og vasket rundt tok jeg ned gardinene i stua…… Det var på tide å fjerne sommerens syrinfargede gardiner, duker og putetrekk for å hente fram mine orange gardiner, høstduker og putevar. Fylle opp lysglassene med brun og orange sten…  Jeg var ganske sliten når jeg var ferdig, så jeg kastet meg ned i stresslessen en aldri så liten stund for å hente meg litt :o))

Før helgen kjøpte jeg inn til lappskaus, så når jeg hadde hentet litt krefter så satte jeg i gang med å lage den… Ingenting smaker så godt som en deilig varm og smakfull lappskaus etter at man har vært på bena og jobbet hele dagen. Laget såpass mye at jeg har i til flere dager… Nam nam nam….

Det har heldigvis ikke vært like kjølig ute i dag, og jeg har kunnet lufte ordentlig uten å fryse halvt ihjel… Litt huskaldt er det så jeg har satt på ovnene, for jeg orker ikke å sitte inne å fryse!!

Nå skal denne damen synke godt ned i stresslessen å riktig koze seg med Harrison Ford i Indiana Jones og det siste korstog… Han er skikkelig øyegodis, syntes nå i allefall jeg da :o))

Ha en fortsatt kjempefin søndagskveld, blogges :o))

8 kommentarer
    1. Nå har du vært flink.
      Det er godt ĂĄ fĂĄ ordnet litt smĂĄtteri inne.
      Det er koselig å få opp nye gardiner og litt høstpynt inne, så man kan tenne litt lys og kose seg.

    2. Anne: Har jo sagt at jeg skulle ta ĂĄ ordne heimen lenge, men dagene gĂĄr… NĂĄ kan jeg bare sette meg ned ĂĄ ta det med ro :o)) Jeg har noen høstblader som jeg ikke har fĂĄtt lagt fram enda, men det fĂĄr jeg heller ta i morgen…. NĂĄ skal denne damen komme seg i seng, jesp!!

    3. foreignerat50: De kommer nok opp til slutt :o)) Morplanten av november eller desember kaktusen har dessverre reist til de evige jaktmarker, men jeg tok heldigvis noen avleggere i forveien!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg