Et dag nærmere….

Hver eneste dag når jeg leser andres blogger og venner på Facebook, så forteller de om “I dag snør det”, og jeg grøsser bare ved tanken. Høsten er en flott tid når det ikke er for kaldt, og jeg nyter virkelig denne tiden før alt blir dekket av den hvite dyna :o))

For noen uker siden gikk jeg løs på blomsterbeddet mitt på baksiden av blokken, og der ryddet jeg opp å fjernet flere roser og noe andre buskvekster som ikke lenger var noe fine. Jeg skulle ha rufset litt på forsiden av blokken også, men da jeg var ferdig hadde jeg ikke noe krefter igjen. Det var nok litt ugress der, men busker og blomster sto like fint å jeg bestemte meg for å vente noen dager……. Har nok dessverre blitt litt flere enn det!!

Havehortensian min har stått der med sine store flotte blomsterballer å prydet siden midten på sommeren og helt til nå for en ukes tid siden. Da fikk vi minusgrader for første gangen, og det likte den veldig dårlig.

I dag har jeg tenkt meg ut og klippe den helt ned, som jeg pleier å gjøre hver eneste høst. Det ser veldig brutalt ut å klippe den helt ned, men av erfaring så vet jeg at den kommer tilbake neste år like stor og flott som årene før. Da den ble plantet for noen år siden var det en liten og puslete plante, men den har spredd seg utover å blitt stor og fin. Jeg må kontrollere den å fjerne nye skudd som lurer seg langs veggen å kommer opp litt lengre ned i beddet, ellers blir det litt for mye av den :o))

Før jeg stikker ut må jeg bare ha meg en kopp kaffe til, blogges :o))

3 kommentarer
    1. Mariann Sæther Tokle: Snakket nettopp med en venninne, og hun fortalte at det var meldt snø i Oslo i kvel og natt. Jeg krysser fingrene for at det ikke slår til, grøss!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg