Det snør, det snør tiddelig BOM!!

Når jeg våknet til morran i dag å kikket ut igjennom persiennene og så at det ikke lå et lass med snø utenfor, må jeg innrømme at jeg var ganske lettet. I det jeg gikk ut av døra kom det noen snøfjoner som ble noen flere når jeg sto nede å ventet på t-banen, grøss!!

Nå i kveld derimot snør det ganske bra, og det har lagt seg på gresset… Heldigvis ikke så mye som ovenfor her :o)) Det er varmegrader ute og jeg håper virkelig at det fortsetter med det i løpet av natten. Jeg har time til å skifte til vinterdekk på bilen til morran i morgen, og det hadde vært veldig greit om jeg hadde kunne komme meg ned på Ensjø uten å kjøre med hjerte i halsen pga masse snø!!

I lunchen i dag måtte jeg bare ut å gå meg en runde for å klarere hode mitt litt… Det var helt fult oppi der, og da er den beste medisinen å gå ut en tur å få litt luft. Det var kjølig ute så det var ikke mange skrittene jeg behøvde å ta før jeg følte at det ble klarere i øverste etasjen. Stakk en tur oppom Den Lille Arkana for å kikke litt, og med behagelig musikk i bakgrunnen og lukten av røkelse hadde jeg bare lyst til å sette meg ned en stund…. Gjorde ikke det, og kom ut med et søtt rosa stenhjerte som jeg skal gjøre klart i morgen :o))

Før jeg satte nesen tilbake til jobben igjen var jeg en tur oppom Claes Ohlsson i Torggata hvor jeg så på ny belysning til balkongen. Jeg kjøpte ingenting, men fant en type med hvite lys på lenke som igjen skal henge nedover langs hele veggen. Er vel egentlig ganske fornøyd med de jeg har, så jeg ender nok opp med å beholde de et år til. De kjøpte jeg på Åhlens i fjor, og jeg bruker dem hele året på kvelden og natten selv om det er farge på lysene.

Det ble buss etter bane for meg i dag på veg hjem siden Mortensrud allerede hadde gått, og det var en stund til neste kom. Jeg fikk Ellingsrud som til en forandring ikke var stappfull, noe som var deilig. Det ble litt ventetid på bussen, og jeg rakk å bli ganske kald innen den kom….Heldigvis så hadde de satt på varmen inne på bussen, og det tok ikke lange stunden inne jeg ble varm igjen :o))

Da jeg hang opp mine “retro” lamper i vinduene mine for en stund siden klarte jeg å henge de litt for høyt, og dette har irritert meg en god stund uten at jeg har gjort noe med det. I kveld orket jeg ikke å se på det lenger og satte i gang å senke dem. Jeg fløy fram og tilbake en stund med målebåndet til jeg endelig var fornøyd med at de hang likt. Før jeg ble fornøyd måtte jeg ut for å sammenligne…  

Er litt trøtt i kveld, så for en gang skyld skal jeg jammen klare å komme meg i seng før midnatt, noe som i segselv er litt av en sensasjon, natta :o))

4 kommentarer
    1. Jeg syklet ned fra Carl Berner i dag – for å sette sykkelen i boden for vinteren – og det var en kald tur. Kom ingen snø her i sentrum, – og det passer meg!!
      Kaffe i lunsjen en dag?? (i morgen)??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg