Flat som ei pannekake

Tidlig i høst plantet jeg en stor Erika i blomsterbeddet utenfor, som opprinnelig var ment for gravlunden. På det tidspunktet var det litt for tidlig å plante der, og da fikk Erikaen heller plass her hjemme.

En stund nå så har jeg sett at tuster og grener av den har ligget rundt i beddet, pluss at selve planten har blitt flat som en pannekake. Det så også ut til at noen hadde trampet rundt planten, og jeg kunne ikke forstå hva som hadde skjedd.

Litt tidligere i dag åpnet jeg balkongdøren sånn at Frøknene Lillepuzdatter kunne få komme ut å lufte seg litt. Selv satte jeg meg ned med kaffekopen og lesebrillene for å lese igjennom noe jeg hadde med fra jobben. Plutselig hørte jeg dyp mjauing utenfra, og Vinja kom inn i 100 km t. Når jeg tittet ut så jeg jo hvor lyden kom fra, og årsaken til at Erikaen min var blitt så flat og ramponert.

Der lå beileren til pusejentene mine midt oppi den…. Han mjauet for å få oppmerksomheten dems, og når de så ned på han trampet han rundt på Erikaen min. Så la han seg oppi den og gnudde hode og resten av segselv. Jeg kunne jo ikke noe annet enn å le av ham… Erikaen kommer nok til å bli totalt flatklemt innen vinteren kommer, men det er ikke så mye jeg kan få gjort med det!!

Ronja var ikke redd for mjauingen til pusen utenfor, og spratt opp på klatrestativet å satt å kikket ned på han. Hun nesten satt der å ertet han litt, og da holdt han jo bare på enda mer nede i beddet. Den kjærligheta…, den kjærligheta… Stakkars fyr, for det blir dårlig med interesse fra jentene mine siden de er steriliserte!!

Balkongdøra kan få stå oppe en stund nå, for sola har begynt å varme opp vinduene sånn at det begynner å bli litt lunt der ute. Kanskje jeg tar med meg kaffekoppen å setter meg ut en stund!!

4 kommentarer
    1. Er nok ikke så rart erikaen var flat når det var en pus som har ligget der.
      Han synes nok det var godt å ligge der tenker jeg.
      Det var også et fint bilde der han ligger på Erikaen.

    2. Anne: Den har nok holdt pÃ¥ med det en stund, for jorden er helt flatpakket rundt erikaen… Jeg møtte pusen da jeg hadde vært pÃ¥ gravlunden, og da kom han løpende og mjauet høyt mens han strøyk seg inntil bena mine :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg