13 år har gått

På denne dagen for 13 år siden, en grå november formiddag, trakk den flotte pappan min pusten for siste gangen å sovnet stille og rolig inn. På hver side av sengen satt mamma og jeg å holdt han hånden helt til det var over.

Jeg var glad i ettertid at jeg fikk muligheten til å være der da han sovnet inn, sånn at jeg fikk se at de siste timene i livet hans ikke var en kamp. Alt gikk rolig for seg, og det var på mange måter så godt oppe i alt det såre og vonde.

Denne flotte fine pappan min var en mann med masse godt humør, veldig morsom, ekspert på ablegøyer, en ordentlig ertekrook, utrolig snill og gavemild. Jeg sitter igjen med så mange flotte minner om han :o)) Venner og bekjente har også bare gode ord å si om han, og mimrer ofte om episoder de husker eller om festlige ting han gjorde.

I gamle dager var det flotte og fargerike blomsterbedd rundt de fleste balkonger, og både min mor og naboen puslet ofte om sine blomster. For å spille naboen et pek lurte han seg ut å plantet et par poteter i beddet hennes, og når det begynte å vokse fulgte han nøye med der hun sto å undret seg over hva hun hadde plantet der. Om den fikk stå der lenge nok til at det ble poteter i jorden husker jeg ikke :o)) Tror jeg kunne fylle en bok med alle historiene om han :o))

R.I.P: f: 18.04.1924 – d: 10.11.2000

7 kommentarer
    1. Han var en snill og morsom person som jeg hadde en glede av å kjenne.
      Var alltid noe morsomt han fant på og fortalte.
      Det er godt å ha gode minner når man savner en person.
      Du var heldig som hadde han som pappa.

    2. Anne: Tror alle som kjente han likte han og moret seg over alle de festlige tingene han fant på å fortalte :o)) Jeg vet jo at han tenkte mye på deg etter at mamman din ble borte, om det gikk greit med deg osv :o))

    3. Det er godt å ha gode minner, min far gikk bort den 10/12 2003 så det er allerede 10 år siden. Min far elsket blomster og hagearbeid og han var et friluftsmenneske som lærte oss mye om naturen. Savnet er alltid der og fortsatt ser jeg han for meg i sin rutede skjortepog med sitt skjeve smil.

    4. Når jeg tenker på pappan min så ser jeg han for meg der han sitter på kjøkkenet, med kaffekoppen og rullingsen sin å kikket ut av vinduet. Han kunne alle merkedagene og når de kom i løpet av året, og sånt er eller var jeg noe god på :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg