Harrytur i gÃ¥r…

I går hadde jeg en feriedag, men det betydde ikke at jeg kunne sove til jeg våknet av meg selv. Nei, for Anne, Terje og jeg hadde avtalt å ta en Harry-tur til Nordby Shopping for å fylle opp frysere og kjøleskap.


(kilde: google.no)

Når jeg sto opp var tåka så tjukk at jeg ikke så lysene i vinduene på andre siden av gaten, og langt mindre Manglerudåsen som jeg vanligvis kan. Det første jeg gjorde var å kaste et blikk på utetemperaturen, for hadde det vært kuldegrader ville det mest sannsynlig være veldig glatt ute. Det var heldigvis varmegrader så svensketuren var fortsatt på timeplanen.

Handlevogna mi ble ganske raskt fylt opp med både mat, drikkevarer og snoop… De hadde tilbud på Pepsi Max så jeg kjøpte to firepakker + 2 sekspakker med Falcon bayersk øl. Ellers ble det litt pålegg, baconterninger, kjøttboller, minipayer og ferdig indisk korma gryte og medisterdeig. Jeg syntes at min handlevogn var full, men det var ingenting mot mange andre som hadde store topper på sine.

Anne og Terje fant seg noen små sjokolader :o))

I godtebutikken hadde de noen megastore rør med jellybeans i mange forskjellige smaker, og jeg bare elsker jellybeans. Jeg klarte ikke under noen omstendighet å gå forbi uten å plukke med litt fra hver av smakene :o)) Når det er sagt så har jeg ikke åpnet posen enda, og har ikke tenkt til å gjøre det på en stund enda. Vel, det er i allefall planen.

Vi nok en snartur innom Ö & B hvor jeg fikk tak i avfallsposer til søppelkassen på badet, vattpads, bakepapir i ark pluss litt annet. På en palle fant vi noen litt anderledes håndsåper… Pepperkake såpe, usj!! Terje åpnet den for å lukte, og det luktet kvalmt av pepperkakedeig. Hadde nok sikkert vært artig å ha framme på vasken over julen, men med den lukten hadde jeg ikke orket å bruke den.

Vi har alle forskjellig smak når det gjelder julen, men dette syntes jeg nok passer bedre….. Helt ærlig, jeg vet ikke helt hvor jeg syntes det passer bedre. For meg består julen av grønne juletrær, ikke nødvendigvis ekte, nisser og julepynt i rødt, grønt og gull osv. Det er det som skaper stemning, og henter fram gode minner fra barndommen. Blått, rosa og hvit juletre gjør ikke det!

På veg hjem stoppet vi hos Marche for å spise middag, og for første gang bestilte jeg en juletalerken… Den hadde smakt fortreffelig hvis de ikke hadde tømt saus over pølsene, medisterkakene og ribben… Jeg HATER saus på julematen og syntes det ikke er serlig innbydende. Etter min gane skal det være ribbefett over kjøttet!! Jeg klarte ikke å spise opp alt sammen, for det var en litt vel voksen porsjon….

Det var allerede begynt å mørkne innen vi dro fra Marche, og det regnet lett nesten hele veien hjem. Vi kjørte Terje hjem først siden han bor nede i byen, og så var det min tur. Jeg begynte å pakke bort varene mine med en enstegang, og oppdaget ganske raskt at noe manglet…. Posen med medisterdeig manglet, og jeg ruslet ut i gangen å kikket om den var der eller hadde blitt stående igjen ute på trappen, men nei da. Så ringte jeg til Anne for å si fra at den nok sto igjen i bagesjerommet, og om hun kunne legge medisterdeigen i fryseren for meg så tok jeg den med meg hjem da jeg kom i dag.

Jeg kjøpte også med meg to glass sild, sennep og innlagd, og de gikk jeg over gangen til naboen med. De er jo så glad i sild, noe jeg husker veldig godt fra alle våre julefrokoster. De ble kjempeglad for glassene og smilte fra øre til øre :o))

Når alt var pakket bort slang jeg kroppen ned i stresslessen med en liten skål med snoop, for jeg måtte jo prøvesmake litt :o))

4 kommentarer
    1. Herlig med en Harrytur, neste gang må du kjøpe andebryst i frysedisken, det gjorde jeg sist og det var så godt:) Rosa eller blått juletre kan de få ha i fred for meg, jeg hadde ikke klart å se på dem en gang, men min mor hadde et hvitt, det var heller ikke fint:) Koselig med en sånn tur iblant:)

    2. Mariann Sæther Tokle: Takk for tipset om andebryst… Det skal jeg huske pÃ¥ neste gang :o)) De fargesprakende trærne og mye annen julepynt i samme farge hadde dem hos Rusta, grøss!! Det var noen unge damer som sto Ã¥ sÃ¥ pÃ¥ dem og lurte pÃ¥ om de skulle kjøpe et……..!!

    3. Takk for turen, Рjeg kastet meg over varene ̴ pakket om til mindre poser, Рog fant fort sofaen. Tar p̴ med Harrytur n̴r formen ikke er p̴ topp, Рmen alltid hyggelig!

    4. TerAnd: Alltid hyggelig å reise på tur sammen med deg :o)) Det er godt å få orden på varene med en gang, men jeg må vente med det siste til i kveld. Da har jeg fått resten av mine som havnet hos Anne, hehe!! Er ikke formen topp, så blir man veldig sliten av en sånn tur. Nå har jo du en fin og god sofa å slappe av på :o)) Kos deg resten av helgen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg