Feriedag…

Skulle egentlig ikke sove så lenge i dag, men så var senga så inderlig god :o)) Som vanlig kommer det en pus eller to settende når a mor våkner, og da skal det sies god morgen med små mjau og koselyder. Deretter må mammen rufse i pelsen og kose masse før hun får lov til å stå opp. Ikke den verste måten å våkne på det :o))

Jeg har jo nevnt tidligere at Ronja har en pels som lett får tover, og den siste tiden har hun hatt flere på forskjellige steder på kroppen. Jeg har børstet og klipt med ikke altid like stort hell. Det avhenger helt av damens tålmodighet.. I dag derimot lå hun relativt stille, og jeg fikk lov til å fjerne alle sammen med saks. Det var gått forbi stadiet hvor det gikk å børste de ut med børsten… Tror hun forstod at nå måtte de bare komme ut av pelsen, og det beste var å holde seg i ro.

Det er en flott dag ute i dag også, men ikke like varm som i går så det blir ikke noen kaffekopp på balkongen i dag. Ronja ville ut i sta, men hun tok seg bare en liten undersøkelsesrunde å så ville hun igjen. Vinja lå øverst på klatrestativet å kikket på den åpne døra, men så snudde hun seg bare og la seg til å sove igjen :o))

Etter tre dager med jobbing for å få heimen i stand er det godt å ha en dag å slappe av på….. Kattedoen skal bli desinfisert, men uten om det har jeg ikke tenkt å foreta meg noen ting anstrengende.

Ha en fin mandag, blogges :o))

6 kommentarer

Siste innlegg