SÃ¥ kom snøen….

Jeg må vel med hånda på hjerte innrømme at jeg har gått rundt å vært spent på om det skulle bli skikkelig uvær nå i ettermiddag. Da jeg gikk fra jobben i dag blåste det friskt, og så begynte det å dryppe noen store regndråper. Jeg hadde bil i dag og rakk ned i garasjen innen jeg ble våt. Når jeg kjørte ut av Svartdalstunnellen oppe på Ryen så øsregna da, og vinduspusserne på bilen fikk virkelig jobbe.

Det ble bare verre og verre, og da jeg forta meg ut for å åpne garasjedøren ble jeg klissvåt innen jeg rakk å hoppe inn i bilen igjen. Både dynekåpen og jeansene måtte henges opp for de var så våte.

Det var ikke før etter at jeg hadde spist middag at jeg la merke til at det var i ferd med å virke lysere, og da så jeg at snøen virvlet voldsomt i vinden under gatelyktene. Gradene hadde sunket fra noen varmegrader til en minusgrad, og da legger det seg med en gang. Juletrærne ute på plenen har fått en fint teppe med snø over seg, og de ser virkelig flote ut :o))

Ronja syntes at det var virkelig spennende å sitte å se på snufnuggene som virvlet forbi utenfor vinduene :o))

Dette monsteret fant jeg i Storgata, og jeg nesten skvatt da jeg gikk forbi den. Den er laget av jern, og er utrolig flott å se på :o))

Bildet er tatt i Torggata mot Youngstorget. I lunchen i dag måtte jeg bare ut å gå en tur for å lufte de små grå som var en aning oppgitte….. Det var hektisk i dag, og da var det godt å slenge på seg jakka å komme ut i den friske vinden. Siden det er desember og tid for julegavehandel hadde jeg trodd at det skulle være fult av folk i gatene, men det var ikke det. Mulig at det var litt for tidlig på dagen!!

Jeg stakk en tur innom Nille da jeg så at de hadde fuskepelspledd til 99,-. Med to viltre puser hjemme med skarpe klør er jeg nødt til å ha pledd i sofaene mine, ellers skraper de opp skinnet. De pleier noen ganger å løpe etter hverandre i vill fart, og da går turen gjerne innom sofaene!! Til nå har jeg hatt fleezepledd der, men selv om jeg støvsuger å ruler med taperull hver dag så er det helt umulig å få ut alle kattehårene. Nå håper jeg at de nye bløte pleddene skal være lettere å holde rene for kattehår.

Begge pusene har lagt sin elsk på dem, og de ligger nå rett ut begge to å sover på dem :o))

Nå skal jeg se resten av Jul med Ernst på TV 4… Hadde ikke fått med meg at han var på i kveld, men han kommer i reprise så jeg får nok sett hele programmet i løpet av noen dager tenker jeg. Man får så mange flotte ideer når man ser programmene hans, sommer som vinter :o))

Ha en fortsatt fin kveld folkens, blogges :o))

8 kommentarer
    1. Det ble litt av et vær med litt snø, var på en liten julekonsert i kveld så det passet igrunn med snø. Men det er blitt glatt nå, jeg gikk til og fra konserten og det var guffent gåføre.

    2. Helge: Snøen forsvant dessverre dagen etter, men de har meldt mer til i morgen sÃ¥ da hÃ¥per jeg at det kan komme litt som blir liggende. Gradestokken har krabbet ned til – 6 C i dag, og da er det hÃ¥p.

      Selv lader jeg opp til ukas julekonsert med julemusikk pÃ¥ iPad’n om kveldene… En favoritt en Oslo Gospel Choir’s blÃ¥ jule CD :o))

    3. Da venter vi med lengsel på snøen, som er lovet i morgen 🙂 Skiene står klare, så det skulle vel være mulighet til en tur på skogsveiene i morgen 🙂 Ha en fin lørdag!

    4. Lene S.: Jeg er sÃ¥ klar for snø, og kommer nok til Ã¥ sprette ut av senga for Ã¥ sjekke om det har kommet… Hvis det ikke begynner i kveld eller natt da :o))

      Tror ikke jeg skal gå på ski, men en tur ut i snøværet med kamera i lommen er ikke så dumt heller. Ha en fortsatt fin lørdag du også :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg