Julekonsert i Oslo Domkirke

Denne dagen begynte med at det var nesten umulig å komme seg opp av senga… Kroppen og hode ville ikke reagere som de skulle etter den lange dagen jeg hadde i går, men jeg klarte da til slutt å rive løs fra den varme sengas lune og behagelige tilværelse. På et mirakuløst sett klarte jeg det tilslutt.

I kveld gikk arbeidsgivers julekonsert i Oslo Domkirke av stabelen, og jeg endte helt plutselig opp med 4 billetter i stedet for 2. Da jeg hentet billettene hadde jeg nok en gang fått til siste konserten kl 20, men var heldig å fikk byttet dem til kl 18 med en kollega. De nye billettene var også til samme tidspunktet. Jeg sendte en SMS til Terje for å høre om han også hadde lyst til å være med, og det ville han noe som jeg syntes var veldig hyggelig :o))

Vi var tidlig ute Anne, Terje og jeg så når vi kom bort til kirket rett etter kl 17 var det ikke så veldig mange foran oss i køen. Det betydde at vi mer eller mindre kunne velge og vrake hvor vi ville sitte. Det var ordentlig surt og kaldt ute i dag, og det tok ikke lange stunden innen jeg begynte å fryse der vi sto å ventet på å bli sluppet inn. 

Det er lite snø nede i Oslo sentrum og ganske bløtt, men det er n i allefall veldig vakkert med alle de ekstra lysene som er tent over hele byen våres :o)) Lysene bortover Torggata mot Youngstorget var nydelige, og jeg bestemte meg for  ta et bilde av dem da jeg skulle gå hjem igjen. Av en eller annen grunn så var alle sammen slukket da vi skulle dra hjem igjen.

Lykken var stor da de åpnet dørene litt tidligere enn forventet å vi kunne gå inn å sette oss. Inne vurderte jeg sterkt å ha dukåpen på meg, men valgte å ta den av siden jeg regnet med at når alle kom inn ville det bli ganske varmt derinne. Benkene er jo ikke akkurat så mye så jeg satt meg på kåpen i stedet, men jammen ble det hardt mot slutten av konserten alikevel.

Før konserten begynte holdt direktøren våres en fin tale til oss :o))

Årets artister var Ole Paus, Katzenjammer og Oslo Kammerkor som gjorde konserten til en flott opplevelse…. I tillegg til den fine musikkopplevelsen underholdte Ole Paus med sin versjon av Juleevangeliet, og det var en fornøyelse… En ordentlig humoristisk versjon som fikk de fleste av oss til å le høyt ved flere anledninger :o)) Tiltross for at det var en flott konsert, så klarte den ikke helt å hente fram julestemningen. Til det manglet det noen av de de gode gamle julesangene.

På tide å komme seg under dyna for å f seg noen timer søvn…., god natt :o))

4 kommentarer
    1. En fin opplevelse for dere dette her. Ole Paus har jeg sansen for, har opplevd han pĂĄ konsert 3-4 ganger, fine sanger og tekster. Var selv i Oslo tirsdag middag men vi dro hjem kl 4. Masse fint julepynt nĂĄ for tiden. Det er noe eget ved julekonserter og det kryr av slike nĂĄ. For min del var jeg pĂĄ 1 og det var ĂĄrets julekonsert. Ha en fin dag.

    2. Helge: Jeg satte pris pĂĄ stillheten og roen under konserten… Man fikk tid til ĂĄ senke skuldrene ĂĄ trekke pusten helt ned i magen igjen :o)) Jeg gleder meg virkelig til jula er her, og legger litt bĂĄnd pĂĄ megselv for ĂĄ ikke begynne for tidlig med pytingen. Ha en fortsatt fin kveld.

    3. TerAnd: Alltid hyggelig når du er med vettu :o)) Selv om det er mye stress og mas om dagen, får vi se om vi kan klare en julelunch før jeg tar ferie i slutten av neste uke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg