Sløve kvelder

Denne uka har ikke formen vær helt på topp om kveldene…. Jeg går å brygger på noe som gjør at jeg har følelsen av at jeg har feber i kroppen når kvelden kommer, men på dagen føler jeg meg helt fin. Derfor blir det gjort veldig lite når jeg kommer hjem fra jobben. I går hade jeg store planer med å vaske badet, men etter at jeg hadde spist middag sovna jeg i stresslessen og sånn fortsatte det hele kvelden igjennom.

I dag startet jeg juleferien min og jeg startet den med å sove helt til jeg våknet av meg selv, uten noen innblanding av alarmen. Etter å ha fått gnudd søvnen ut av øynene mine fikk kattedoen en grundig vask, mens søstrene Lillepuzdatter satt våkent å fulgte med. Som alltid må de følge med om mammen deres gjør det grundig nok for dem :o))

Det ble også tid til å sette seg ned ved kjøkkenbordet for å spise frokost, og nyte en stor og god kopp kaffe før jeg måtte sette i gang å bli ferdig.

Kl 13 hadde jeg time til klipp, farging og striper hos Studio Style Frisør på Oppsal…. Jeg så ut som ei utvaska skurefille på hode så det var deilig å få litt orden å hårtustene igjen. Bare det å lene seg tilbake å la andre for styre og stelle med håret er en deilig følelse. Frisørdamen min derimot hadde mer enn nok å drive med, for hun var alene å kom til å være det en stund fremover. Da blir det masete når en person skal gjøre jobben for to…. Ikke mye å gjøre med det når noen blir syke!!!

Frisørdamen min gjorde som alltid en kjempebra jobbe, og jeg ble fornøyd med både klippen og fargen :o))

Før jeg dro hjem var jeg en aldri så liten tur innom Ultra og handlet inn litt til jul, men jeg hadde jo ikke skrevet noen handlelapp så de viktigste tingene glemte jeg jo helt bort. Lista får jeg skrive i morgen og så blir det vel en aldri så liten tur innom butikken på lørdag tenker jeg, for på lille julaften eller selve julaften kan jeg ikke si at det frister å dra innom noen butikker.

Jeg får førjulsbesøk på lørdag og på søndag, og jeg må kjøpe noen gaver til de som kommer på søndagen. Det har jeg nemlig ikke fått gjort, og jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe til dem. Må gå litt i tenkeboksen mens jeg skurer og vasker i morgen, og håpe på at jeg kommer opp med noen gaveideer.

Nå blir det litt tv før jeg tar kvelden, for jeg tror ikke at jeg kommer til å sitte oppe så veldig lenge i kveld. Kroppen trenger å vile seg før en lang dag med skurebøttene venter i morgen. 

8 kommentarer
    1. Juleferie er godt Ã¥ ha men jeg mÃ¥ nok jobbe mandag og kanskje litt tirsdag ogsÃ¥. Idag vÃ¥knet jeg kl litt over fire og klarte ikke Ã¥ sovne igjen det er meg i et nøtteskall jeg er altfor tidlig oppe enten jeg har fri eller ikke. Husk at du ikke trenger Ã¥ vaske sÃ¥ mye før jul for det er mye som kan utsettes til etter jul uten at noen merker det…

    2. Tok et impulskjøp igår som jeg angrer på, jeg trenger en slik ting men jeg må lære før jeg handler. Jeg kan handle men bør planlegge innkjøp mere. Det er bedre og kjøpe stort med det samme, innimellom kan jeg gå på kiwi 3-4 ganger i uka. Ellers er alt i rute her,sender kanskje 2-3 julekort ellers blir kanskje via mail, smal sak og legge på noen juleduker/brikker, trimme støvkluten en runde før jul og litt sånn. Ha en fin dag.

    3. hobbyting: Det eneste rommet som får en grundig vask er badet, ellers er det bare å tørke av litt overflatestøv i resten av heimen og dra over gulvene. Jeg har ikke tenkt å slite meg ut, men vil kose meg med dagen og pyntingen.

      Det er kjedelig nÃ¥r man vÃ¥kner sÃ¥ tidlig Ã¥ ikke fÃ¥r sove igjen, et problem jeg definitivt ikke har. Her er det heller det motsatte…., jeg sover for lenge!!

    4. Helge: Jeg forstÃ¥r deg sÃ¥ godt, for her sitter Dronningen av impulskjøp… Det er mer enn en gang jeg har kommet hjem med ting jeg har angret pÃ¥ etterpÃ¥!!

      Du har helt rett, det beste er å handle en gang i uka. Det sparer man jo penger på, for småhandlingen flere ganger i uka sørger for at det kommer mer i handlevogna enn det burde!!

      Ha en flott dag videre :o))

    5. At du sover for lenge kan osgå skyldes mørket så lysbehandling er kanskje verd å prøve.
      Jeg har hatt det problemet også noen ganger at jeg sover for mye, vet ikke hva som er verst.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg