Jeg hadde ikke noe valg…

De siste månedene har min gamle kapselmaskin fra Dolce Gusto ikke klart å holde på vannet i beholderen, og derfor ønsket jeg meg en ny en til jul/bursdagen min. I dag var det helt slutt og vannet flommet utover benken, og den gode gamle maskinen måtte pensjonere seg. Snufs, vi har hatt mange gode stunder sammen!!

Nå er det sånn at en helt ny maskin sto klar på kontoret, og den er en jule og bursdagsgave fra bestevenninnen min. Den var dyr, så jeg har betalt en del selv!! Meningen var jo at den først skulle tas i bruk på julaften, men når den andre ikke ville mere hadde jeg ikke noe annet valg enn å ta den i bruk.

Maskinen er automatisk så jeg slipper å stå å følge med på den, bare å velge den styrken jeg vil ha å sette den i gang. Så kan jeg styre rundt med andre ting, og det var deilig å noe jeg har savnet fra dag en med den gamle. Ikke bråker den heller, noe den gamle gjorde… Den lagde skikkelig leven når den brygget kaffen eller hvilken drikk jeg nå valgte å lage.

Jeg klarte ikke å komme meg opp så tidlig som jeg hadde planlagt i dag, men det gjør ikke så veldig mye. Nå er kaffen drukket opp og det er på tide å finne fram støvsugeren og vaskebøtta sånn at jeg kommer i mål med julepyntingen i løpet av dagen. Mye å gjøre, men jeg har skal kose meg med julemusikk i bakgrunnen :o))

Ha en fortsatt fin fredag, blogges :o))

8 kommentarer
    1. Gratulerer med ny kaffemaskin for det er vel det det er. Kaffe mÃ¥ til, Sjøl sÃ¥ kjøpte jeg julekaffe pÃ¥ Jovialen, den er fra El Salvador og har en “Duft av krydder og honning”, stÃ¥r det pÃ¥ posen. Blir vel mere av den i morgen kanskje. Ha en fin aften…

    2. Grattis med ny kaffi maskin 🙂
      Eg har nok den gamle modellen…herreminhatt for et brÃ¥k min lage!
      Blir huegal,men kaffi må en ha 😉

    3. TerAnd: Huff uten kaffe duger ikke denne damen til noe :o)) Nå er skurebøtta og støvsugeren pakket bort. Juletreet og julepynten er kommet opp, så nå er det bare å senke skuldrene å nyte juleferien :o))

      Ha en riktig god julefeiring med familien :o))

    4. Helge: Tusen takk :o)) Når jeg brukte kaffetrakter pleide jeg å kjøpe en god og fyldig kaffe som het Malabar. Den var sterk, og enkelte syntes den ble for sterk. Din kaffe hørtes veldig sennende ut, du får fortelle hvordan den smakte når den tid kommer :o))

    5. Linda: Tusen takk :o)) Det var stor stor forskjell på lyden, det kan jeg love deg! Hadde det ikke vært for at ventilen var lekk, ville den gamle traveren ha vært i bruk en stund til :o))

      Ja uten kaffe blir det dårlige greier vettu!!

    6. Er ferdig med den første posen alt, de smakte deilig og søt. Kjenner at dette er en spesiell kaffe og noe helt annet enn Ali-, evergodd- og Frielekaffe jeg vanligbis drikker. Det stÃ¥r pÃ¥ posen at “Duft av krydder og honning. Smak av rosiner og dadler. Fyldig, med ettersmak av tørket frukt og nøtter”
      Anbefales. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg