Godt Nytt år!

Da var 2013 et avsluttet kapittel, og et nytt år med mange blanke dager vi kan fylle med tanker og opplevelser er godt i gang. Som alltid sitter jeg på 1. nyttårsdag og lurer på hva det nye året skal bringe av gleder og utfordringer, for det blir helt garantert en del av begge deler :o))

Nyttårsaften ble feiret sammen med Anne og Eldbjørg på 91 år…. Vel sistnevnte dro hjem etter at vi hadde drukket kaffe og spist litt kaker ved 20:30 tiden. Hun syntes det var greiest å komme hjem før alle raketter og fulle folk begynte fylles opp ute i gatene. Ikke det at hun sa det, men i en så voksen alder og i tillegg til at hun har hatt gjester selv hele julen igjennom så var nok damen litt sliten!!

Jeg serverte bare helt enkelt medisterpølser, medisterkaker og poteter med surkål uten noen dessert…. Til oss som ikke kjørte ble det øl og akkevitt til maten :o)) Praten sto høyt i taket hele tiden, og det var nok noen av oss tre som var mer snakkesalig enn andre. Utenom at vi skravlet fælt så var det en stille og rolig nyttårsaften, og etter som jeg kunne høre var det ikke noen høylytte fester noen andre steder i blokka heller.

Når klokka rundet midnatt gikk Anne og jeg ut på balkongen for å se på rakettene… Vi hadde begge kamera med, hun et bedre og kraftigere kamera enn meg så jeg regner med at de hun tok ble mer tydelig enn mine. Jeg trodde ikke noen av bildene jeg tok ville bli bra, men mitt lille lilla Nikon kamera klarte jobben relativt bra. Det er en funkjson for fyrverkeri, men når jeg brukte den måtte jeg holde kamera så stille så stille, og det klare jeg ikke. Derfor satte jeg funksjonen tilbake til landskap, og bildene ble “bedre”.

Ingen sendte opp raketter utenfor hos meg, og det virket som om folk at hadde samlet seg rundt mer offentlig plasser å sende opp der. Det kom litt tåke sigende rett før midnatt, men ikke mer enn at man kunne se ganske godt.

Hver gang Anne er på besøk kommer Vinja etter en stund og vil ha masse kos av henne…. Da legger hun seg godt til rette mens Anne rufser henne ordentlig i pelsen. I går var intet unntak, og jeg syntes det er så flott for det er ikke så veldig lenge siden hun var sky og satt i skapet å kikket en evighet når noen kommer på besøk. Nå for tiden kommer hun å hilser veldig raskt, og noen er hun mer glad i enn andre :o))

Før på dagen i går var jeg nede på Alfaset Gravlund sammen med naboen for å tenne lys for mamma og pappa. Dette er en tradisjon siden de hadde bryllupsdag på nyttårsaften. I går var det en litt spesiell dag siden det var 65 år siden de giftet seg en regnfull nyttårsaften i Mo Kirke i Nord Odal. Det blåste noe helt vanvittig når vi var der ned, og jeg hadde litt problemer med å tenne lysene i lyktene. Til slutt lyktes det meg da. 

Jeg var ikke i seng før klokka dro over 03:00 i natt, og da sov jeg ganske lenge også… Klokka var nesten 11:30 da jeg slo øynene opp igjen, men siden jeg ikke hadde noen store planer så var det ikke så veldig farlig.

Nyttårskonserten er sånn halvveis sett,og nå er det nyttårshopprennet som gjelder :o))

Ha en fortsatt fin 1. nyttårsdag, blogges :o))

4 kommentarer
    1. Jeg var i skogen i går kveld, gikk 3 km og det tok tid. Det var mere eller mindre holke og glatt hele tiden. Broddene glemte jeg hjemme men jeg hadde med meg vandrestsver og gikk i gummistøvler. Var på toppen kl 23.55, der var det mindre folk enn ventet og tåka lå tjukt. Så noe utsikt over byen var det ikke. Hjemturen ble lang, var hjemme kl 03. Men det er en fin tur og jeg har feira der under bedre føre/utsikt før. Ha en fin start på 2014.

    2. Anne: De var ikke så altfor ille tatt i betrakning at det er et helt enkelt kamera. Var veldig i kozelig i går, og jammen ringte ikke 91 åringen å takket for å går å skrøt uhemmet av maten nok en gang :o)) Hun hadde koset seg, og det var det viktigste.

    3. Helge: Synd at det var så tåkete, men sånn er det innimellom på Nyttårsaften. Alikevel en fin måte å ta farvell med det gamle året og ta i mot det nye. Har aldri vært ute i skogen på Nyttårsaften… Det blir oftest at jeg står på balkongen eller av og til går ut å står på baksiden av blokken å ser rakettene derfra.

      Ha en fin fortsettning på 2014 du også :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg