Jula har flytte på loftet

Nå kan jeg endelig sette meg godt til rette å slappe av resten av kvelden, vel det som er igjen av den i allefall…. 

Jeg har vært ute å shoppet det meste av dagen, og da jeg kom hjem på ettermiddagen var jeg veldig i tvil om jeg skulle sette i gang med å pakke ned julepynten. Satte meg ned en stund med kaffekoppen, og kom fra til at det ville være godt å bli ferdig med det i dag. Da kunne jeg bare pusle med å henge opp de nye gardinene i stua og på kjøkkenet pluss legge på nye duker å sette fram nye puter i morgen. Som sagt har jeg vært ute å shoppet, og det er salg så ble det ikke så dyrt heller :o))

Å pakke ut å sette fram julepynten tar ganske lang tid, for jeg flytter rundt å får aldri helt bestemt meg hvor ting skal stå. Dels for at jeg ikke husker hvor de sto året før. Det å pakke den ned igjen tar ikke på langt nær så lang tid. Som vanlig fikk jeg god hjelp av kattene som hadde en pote med i alt jeg drev med. De er jo så nysgjerrig at det ikke går å holde dem unna. Det blir nok akkurat det samme i morgen når jeg begynner med gardinene og dukene tenker jeg. Alt sånt vil de jo være med på…

Vanligvis pleier jeg å glemme igjen noe julepynt, og det oppdager jeg selvfølgelig etter at alt er satt på loftet. I år har jeg ikke glemt noen ting, og det er litt av en sensasjon :o))

Loftet mitt ligger 5 etasjer opp, og med 6 kolli som skulle forflyttes ble det en del tråkking i trappene. De mer sarte tingene var blitt pakket ned i 2 store plastkasser, og de var sånn passe tunge. Først ble begge kassene satt ut i gangen med juletreet, og så bar jeg hver å en av dem til avsatsen mellom 3 og 4 etg. Så etter en liten pust og hvil av stive knær var det opp de siste trappene til loftet. Når jeg kom ned igjen verket begge knærne mine så jeg var nødt til å sette meg en liten stund, før jeg tok de siste tre kolliene å gikk hele veien opp uten noen stopp.

Det blir litt stusselig i heimen når alt det lune og røde forsvinner, men man venner seg ganske raskt å før man vet ordet av det så er alt tilbake til normalen igjen. For jeg kjenner på kroppen at det er på tide at ting kommer tilbake til akkurat det, normalen. Det har for mitt vedkommende blitt litt for mye stillesitting og alt for mye spising av god mat å det er jo en dårlig kombinasjon. Nå finnes det ikke noe usunt i skapene mine lenger, og ikke skal det inn noe i dem heller på ganske lenge. Jeg har allerede fylt opp fryseren og kjøleskapet med sunn og god mat så jeg er jo godt i gang allerede :o))

Det blir nok ikke så lenge til jeg krabber under dyna i kveld kjenner jeg…. Ha en fortsatt fin kveld, blogges :o))

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg