På tur med kloggs og nattkjole

I utgangspunktet skulle jeg bare ut i søppelsjakten på morningen i dag, men siden det var en så fin dag tok jeg meg en liten minitur. Det var ikke så mange ute så tidlig på en søndags morgen så jeg fikk gå i fred med mine rosa kloggs, røde nattkjole med skinnjakke over. Hadde jeg vært ute litt tidligere ville jeg ha møtt alle de som skulle opp i kirken til gudstjeneste, men de var allerede på plass å da er det ganske dødt i gatene.

På sensommeren så Rododendron min ut som om den hadde tenkt til å takke for seg, og jeg bestemte at når høsten kom skulle jeg grave den opp. Så plutselig begynte den å produsere masse nye blader, og satte knopper over alt. Nå står den der så grønn og fin å venter på at våren skal komme sånn at blomstene kan springe ut :o))

De som bor i 3 og 4 etg i blokkene her jeg bor har fin utsikt over Oslo og fjorden, men jeg som holder til nede i 1 etg må gå ut å opp i gata for å kunne se deler av byen. Litt disig på morningen så det er kanskje ikke så lett å se.

Sola hadde enda ikke stått opp når jeg var ute, men den holdt på å gni søvnen ut av øynene. I det jeg kom tilbake fra min lille minitur kunne jeg skimte den igjennom trærne borte i skogen.

Ikke mye stemning å finne her gitt….. I år hadde borettslaget funnet noen fine trær, men nå er det nok ikke lenge til vaktmesteren fjerner dem tenker jeg. Jeg syntes at han tar dem litt vel tidlig, men ikke så mye jeg får gjort med det. Årsaken til at jeg vil ha dem “litt” lenger er at det blir så innmari mørkt når de blir borte…

Nå sitter jeg her i godstolen å prøver å motivere meg til å komme i gang med å ta ned julegardinene, men det er ikke så lett….. Kroppen min er i et ordentlig dårlig humør og er lite samarbeidsvillig, og vil nok helst bare sitte stille hele dagen. Det er ikke et alternativ og jeg må bare komme i gang. Jeg vet jo at når jeg først begynner å bevege meg så våkner også kroppen mer til liv, men den vil nok protestere en del… Hvis jeg skal se det på den positive siden så er den verste jobben allerede gjort, og det er å pakke bort å slepe alt på loftet. Det som skal gjøres i dag er ikke så slitsomt egentlig….. :o))

Ha en flotters søndag, blogges :o))

2 kommentarer
    1. Har heller ikke fått byttet ut julegardinene i suta og spisestua, bare på kjøkkenet. Resten av jula er borte helt til neste advent. Tiden går jo så fort at kanskje de bare skal henge der til neste jul. 😀

    2. hobbyting: Tror nok du kommer til å bli lei dem etterhvert :o)) Jeg vurderte sterkt å vente et par dager med å ta dem ned, men nå som det er gjort er jeg glad jeg er ferdig… Litt av en jobb!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg