Siste rest av jula er ute

Jeg klart til slutt å motivere meg selv opp av stresslessen og fikk tatt ned alle julegardinene å samlet sammen dukene…. Det ble med en gang mye lysere inne når alt det røde i vinduene ble borte. Etterpå virvlet jeg rundt med støvkluten og støvsugeren for å jage bort noen hybelkaniner og annet støv som hadde samlet seg. Det var ikke så ille så det var egentlig ganske raskt gjort.

Jeg ble veldig fornøyd med de nye kjøkkengardinene mine og kappen, fra Hansen og Dysvig… Det er de første gardinfagene jeg kjøpt til rommet på over 10 år, så nå var det virkelig på tide. Det var ikke noe galt med de andre jeg hadde, men inni mellom trengs det en forandring.

Jeg er like fornøyd med de nye stuegardinene også, fra Black Design, men dessverre var de litt vel korte…. Det oppdaget jeg ikke før jeg hadde strøket dem og hengt de opp, men det går det ann å fixe litt på senere. Det er noen cm med brettkant som jeg kan sprett opp å legge ned å da blir det ikke så ille alikevel. Før jeg dro ut for å handle glemte jeg helt å måle opp til en overkappe, så nå får den gamle hvite duge en stund til. 

For noen år siden bestemte jeg at jeg ville ha gardiner ved hver av stuedørene også, for at det skulle virke litt lunere inne i stua…. De grå kappene over kjøpt jeg i går på KID.

Før jeg fikk kroppen opp av stolen på formiddagen vurderte jeg sterk å vente med å skifte gardiner og duker. Stolen fanget den såre og stive kroppen min så mye at det var ganske vanskelig å motivere seg til å komme i gang. Nå som alt er ferdig er jeg veldig glad for at gjorde det :o))

Jeg var så sikker på at jeg kom til å brenne en haug med te-lys i jula og kjøpte inn et passelig lager, men så viste det seg at jeg ikke har brukt like mye som jeg trodde. Nå sitter jeg igjen med noen esker med røde lys fra Nille som jeg er nødt til å bruke opp. Jeg kan ikke gå å kjøpe inn en haug med hvite lys nå… Det er mer enn nok andre ting å bruke penger på akkurat nå.

I morgen har jeg en feriedag, og det skal bli godt å våkne å vite at jeg ikke behøver å gjøre noen ting…. Etter to dager med klatring i stiger og slepe tunge esker opp på loftet er kroppen sliten å trenger å vile seg en dag før jeg skal på jobb. Jeg klarer nok ikke å sitte helt uvirksom tenker jeg, for det er alltids noe man kan fordrive tiden med :o))

Jeg burde nok ha gått å lagt meg NÅ, men er ikke trøtt så det blir vel til at jeg blir sittende en stund å se på tv tenker jeg.

Ha en riktig GOD NATT, blogges :o))

10 kommentarer
    1. Det var flotte gardiner du har både i stua og på kjøkkenet. Farger og mønster lyser opp. Pen stue du har. Fikk ikke sove så jeg sto opp igjen, slik blir man irritert av. Fikk vaska juleduken og fikk lagt den i en egen pose i boden sammen med en julebrikke. Så nå er hele jula i boden igjen. God natt.

    2. Flink du er som fikk gardinene byttet. Her henger de fortsatt men de skal ned idag, håper jeg. Det er ikke mer enn en halvtimes jobb men den må jo gjøres.:-))

    3. Nå jeg jeg også byttet gardiner og det er litt mer vårlig i stua. Det eneste som er igjen nå er den vakre julestjerna jeg fikk av mannen min. Den skal få være her så lenge den holder seg så fin.
      Koselig og litt vårlig i din stue også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg