Trøtt i tryne…

Vanligvis pleier jeg å sovne ganske raskt når jeg først kommer meg i senga, noe som kanskje kommer av at jeg sitter oppe litt vel lenge. I går kveld var jeg ikke trøtt i det hele tatt, når jeg egentlig burde ha lagt meg. Da ble det selvsagt til at jeg ble sittende en stund å se litt på tv før jeg krabbet under dyna, og da var jeg trøtt….

Så fort kroppen var lagt i vater, og jeg pakket dyna godt rundt meg ble jeg lys våken igjen… Ikke hadde jeg på tv’n og ikke var det noe generende lys noe sted som holdt meg våken. Jeg la meg på ryggen og begynte å tenke kroppen avslappet sånn at jeg skulle sovne, men heller ikke det hjalp det spor. Til slutt satte jeg meg opp i senga å slo på tv’n å satt å glante på en eller annen film til jeg sovnet engang utpå…. Så ikke på klokka, for da hadde jeg bare blitt mer stresset, men det føltes ikke som om jeg hadde sovet særlig lenge når klokka lagde en masse ulyder på nattbordet, jesp!!

Jeg kom meg igjennom arbeidsdagen uten alt for store problemer, og stor sett ingen problemer med å holde øynene og motivasjonen oppe. Det var først når jeg kom hjem igjen at jeg merket at det ikke var all verdens overskudd igjen i kroppen. Etter middagen så spratt jeg opp med en gang og for ut på kjøkkenet for å rydde opp, før jeg ble for dorsk til å gjøre det :o))

Dagen begynte ganske grå med tåke/dis i luften, men utpå dagen klarnet det heldigvis opp… Da jeg tilfeldigvis kom til å kikke ut av vinduet, ble jeg blendet av sola som hadde bestemt seg for å kikke fram en liten stund :o)) Klarværet har fortsatt, og akkurat nå ser jeg månen utenfor stuevinduene mine!

Ronja fortsetter å være ekstremt trassig og rampete om dagen…. I dag hang hun i vinduskarmen til balkongdøra for at hun ville ut, og da jeg gikk bort for lukke opp døra sprang hun inn på soverommet mitt. Selv om det var neste 7 varmegrader syntes jeg ikke det er noe godt å ha døra åpen, så jeg lukket den igjen. Så fort jeg fikk baken ned i stolen han hun i vinduskarmen igjen. Til slutt tok jeg henne på armen å bar henne ut på balkongen og lukket døra, og lot henne være der en god stund. Da hun kom inn igjen var frk Lillepuzdatter fornøyd å ville ikke ut igjen…. Mens alt dette pågikk satt søsteren på toppen av klatrestativet, oppunder taket, og fulgte nøye med mens hun pusset og vasket pelsen sin.

Det er på tide å ta fram strikketeppet mitt igjen å gjøre det ferdig…. Siden det ikke er så veldig mye igjen er det jo greit å komme i gang igjen, for jeg har lyst til å begynne å hekle igjen. Har tenkt lenge på at jeg skulle lage et duksett til stua, og kanskje en overkappe til stua i grått. I kveld er jeg for trøtt og uopplagt til å begynne med noe, men jeg håper at jeg er mer våken i morgen sånn at noe kan bli gjort da :o))

Ha en fortsatt fin tirsdagskveld, blogges :o))

4 kommentarer
    1. I gÃ¥r sÃ¥ la jeg meg kl 22.30, sjelden jeg legger meg etter kl 22. Det siste jeg sÃ¥ før en dusj og puta var en halvgammel episode av “Mot i brøstet”, Det er greit med norsk situasjonskomedie men sprøtt at TV2 sendte hele “Karl og co” i reprise med en episode i hele fjor. Da blir man fort den greia. Men det er jo helt frivillig om man vil se pÃ¥ eller ei. SÃ¥ heretter vil jeg sørge for at det blir mere uteaktiviteter i helger da skjermen domineres av sport.

    2. Helge: Jeg er nok av dem som definitivt burd slÃ¥ tv’n litt oftere og komme meg ut i frisk luft…. Har planer om Ã¥ innføre søndagsturer med kamera rundt om i nærmiljøet og kanskje en liten biltur unna.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg