Snø + minusgrader = sant

Da jeg slo opp mine blå glugger i dag var klokka allerede blitt 10:30, og for første gang på nesten en uke følte jeg meg helt utvilt :o)) I gjennom persiennen kunne jeg se at det var ganske lyst ute, og trodde først at det var sola…. I stedet var det kommet noen få cm med snø ute.

Gradestokken har landet på en plass mellom – 3C og – 4C noe som betyr at vi får lov til å beholde snøen en stund… Yr sier at vi skal få litt mer i natt, men vi får se!!

I går hadde jeg en avtale med Anne om å dra en tur til Strømmen etter jobben… Det var tomt for tørrfór til kattene hjemme så jeg dro først innom Alna senteret og kjøpte en sekk på 6 kg, og da har jeg en god stund fremover :o))

Det sto bom stille ved Helsfyr så jeg svingte av der å kjørte opp mot Tveita og så ned igjen mot Alna, noe som var en smart trekk. Der var det ikke kø i det hele tatt så jeg brukte ikke lang tid på å komme meg dit heller.

Årsaken til at vi skulle på Strømmen var at vi begge to, sånn er det når man har lik smak, ville kjøpe flere av disse lysglassene. (ekstremt dårlig bilde, men men) Kjøpte to stk på lørdagen, og fant ut at de passet helt perfekt til Black Design lysestakene jeg har på veggen. (2 i stue, 1 i entreen og 1 på kjøkkenet) Siden glasset ser ut til å være knust så blir det et veldig flott skinn i dem når man tenner te-lyset :o))

Jeg fikk også tak i “Tunisiske heklenåler” og kjøpte i de tre vanligste str jeg bruker…. De heter nok noe annet her disse heklenålene, men jeg vet ikke navnet. Jeg har noen prosjekter på gang som disse skal brukes i, men som jeg sa for en dag eler to siden så må jeg bli ferdig med strikketeppet.

Var en snartur oppom Hansen & Dysvig for ĂĄ se om de hadde grĂĄ overkapper til stuevinduet,men dessverre sĂĄ hadde de ikke det. De hadde heller ikke noe alternativ jeg kunne bruke, men de fĂĄr vel inn noe mer nĂĄr alle julevarene har blitt pakket bort. Det var en del av det som lĂĄ der enda!!

Før vi dro hjem igjen dro vi innom Rema for å handle littegranne… Jeg var skrubbsulten og kjøpte en mini-pizza og litt ost som jeg kunne ta til middag + litt potetgull o.l. til i kveld. Anne skal komme hit om noen timer og da skal vi lage taco til middag. Hun hadde funnet en oppskrift på saus fra bunnen av, og vi tenkte at vi skulle forsøke oss på det i stedet for ferdiglaget :o))

Nå må jeg svinge meg rundt å rydde litt og ta en runde med støvsugeren, for jeg møtte noen hybelkaniner som hadde litt vel store :o))

Ha en fortsatt fin lørdag, blogges :o))

2 kommentarer
    1. Kom sĂĄ vidt litt snø i natt men det er mest rim nĂĄ, men det er mange som venter pĂĄ litt snø, slik at man kan trimme snøskuffa i vinter. Men mange fordeler nĂĄr det ikke er snø, tenk bare hvor fin fløyt det er i trafikken og hvor mye vi sparer i kr nĂĄr det gjelder oppvarming osv… Mulig det blir en skogstur i kveld med brodder og staver samt kakao i sekken. Vaskefilla ble trimma godt pĂĄ kjøkkenet før i dag. Fine lyskestaker, det er mye fint av slike ting. Ha en fin kveld.

    2. Helge: Jeg har brukt snøskuffen en gang i vinter, og det var for å spa fram garasjeporten min.. At vi ikke har hatt det så kaldt er vi jo dratt nytte av når strømregningen har kommet, og det er jo fint.

      Ha en fin tur ute i kveld :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg