Taco kveld

I går hadde jeg besøk av Anne, og vi hadde bestemt at vi skulle kose oss med Taco til middag… Anne hadde vært inne på Matprat og funnet en oppskrift på taco saus fra bunnen, og det hørtes så spennende ut at vi bestemte oss for å prøve det.

I stedet for å bruke kjøttdeig av svin eller okse så valgte vi kyllingkjøttdeig…. Fremgangsmåten var veldig enkel, man steker kyllingkøttdeigen med en hakket løk og noen hvitløksbåter, så har man i røde bønner og en boks med hakkede tomater + en revet gulerot. Kryddres med chillipulver, oregano, paprike, salt og pepper. Det var anne som sto for kryddringen, men jeg tror det var det som ble brukt.

Det var utrolig godt, og ikke altfor sterkt… Jeg liker jo at det er litt spark i sausen jeg da, men ikke så mye at jeg må drikker litervis med vann for å komme meg igjennom måltidet. Det å bruke kylling i stedet for vanlig kjøttdeig gjør også at man ikke blir så innmari stinn i magen, noe som er veldig positivt :o))

Anne hadde vel bestemt seg for å dra rett over midnatt, men så begynte jeg å surre med Smart tv’n min…. Jeg skulle vise hvordan den fungerte å det man kunne gjøre med å bruke app’er og logge seg på nettet. Så enkelt skulle det ikke være, for alle steder jeg forsøkte å gå inn måtte jeg logge meg inn på Samsung kontoen min. Det gikk jo selvsagt ikke…

Når jeg ble igjen alene klarte jeg selvsagt ikke å la være å klå på tv’n, og tilslutt klarte jeg å få Samsungkontoen min til å fungere etter at jeg byttet passord. Det som ikke fungerte var å få registrert meg og begynt å bruke HBOnordic som har mange filmer og serier på lager. Jeg holdt på med det helt fram til kl 03:30 uten å få app’en på tv til å virke. Det var frustrerende siden jeg fikk PC, telefon og nettbrett til å virke…. Jeg klør i fingrene etter å gå inn igjen for å prøve igjen, men jeg skal styre meg en stund til å heller kose meg med sporten på tv.

Ha en fortryllende fin dag videre, blogges :o))

#taco #søndag #smattv #samsung #mat 

2 kommentarer
    1. Det der så godt ut. For min del ble det pølsekveld i skogen i går kveld. Bor like ved ei lysløype og merkelig nok var jeg helt alene i går kveld. Som regel er det noen går går en tur eller løper der men ikke i går kveld. Gikk herfra ved 18-tiden kveld og tok meg god tid, gikk 2-3 km og inn i skogen og hadde da kun en lommelykt til lys. Fant et sted under et tre og lagde bål og drakk kakao i en times tid. Hadde kledd meg godt og var hjemme kl.22.20. En halvtime senere sov jeg godt. Ha en fin kveld.

    2. Helge: For en sånn frysepinne som meg så blir nok middag i skogen under minusgrader litt for kaldt. Det høres veldig idyllisk ut, men jeg foretrekker nok at det er ganske varmt og godt når jeg skal spise :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg