Sand i øya

I går var jeg veldig trøtt og sliten, så når jeg gikk å la meg var jeg langt inn i drømmeland nesten før hodet traff puta. For først gang på noen dager så sov jeg igjennom hele natten uten å våkne før klokka ringte, og det var bare så godt.

Formen var ikke helt på topp alikevel for jeg hadde litt feber og øynene mine føltes som om jeg hadde sand i dem. De har svidd og brent hele dagen igjennom. Verst var det når jeg var på opplæring fra kl 9 – 12 i et rom med tørr og dårlig luft, å som jeg sleit for å komme meg igjennom timene. Det minner veldig om klasserommet på barneskolen for så mange – mange – mange – mange år siden.

Det var kommet en del snø i løpet av natten, og snødde lett fortsatt da jeg dro på jobben til morran i dag. Det var fortsatt kaldt ute, ca – 8, men positivt at det var blitt noen grader varmere. Den fine tørre snøen som kom å la seg i gatene gjorde det ekstremt glatt enkelte steder, og man måtte følge med å være våken når man kjørte nedover. 

Jeg blir så innmari forbanna på disse dustene som ikke gidder å feie av taket på bilene sine!! Kjørte bak en sånn en, og det var som å kjøre i en snøstorm å jeg så nesten ingenting. Det virker så lenge de ser selv så er det ikke så farlig med de som kjører bak :o((

Da opplæringen var over trengte jeg å komme meg ut i frisk luft, og tok lunchen min ute…. Jeg rusla bortover Youngstorget og opp Torggaten uten noen plan for hvor jeg skulle henne. Gamle Eldorado kino i Torggaten ble for en stund tilbake gjort om til en gigantisk bokhandel. Jeg hadde ikke vært inne å kikket enda, og bestemte meg for å gjøre det i dag.

Når jeg gikk rundt der med store øyne å så hadde jeg mer følelsen av at jeg var på bibloteket og ikke i en bokhandel. Jeg trodde kanskje at det hadde vært en del mennesker der, men jeg følte meg litt ensom å skvatt da en mann plutselig sto å så på en bok bak en hylle, hehehe!! Det ble et par bøker med meg hjem :o))

Jeg bare digger Karin Brunk Holmquist og måten hun skriver på… Fra før har jeg tre bøker hun har skrevet, og som er en fornøyelse å lese. Man blir sittende med et smil om munnen og å bare kose seg igjennom bøkene hennes. Gleder meg virkelig til å ta fatt på denne!

I fjor kjøpte jeg min første bok om Tirsdagsdamene og ferden til Lourdes… En bok som jeg trodde skulle være helt anderledes enn forventet på en positiv måte. Nå har det kommet to bøker til, og jeg var fristet til å kjøpe den siste også men syntes ikke at jeg kunne bruke penger på det nå. Den vil finnes i bokhandelen når jeg har lest denne.

Tilbake på jobben igjen var det mer enn nok å henge fingrene i så dagen bare løp av gårde…., og før jeg viste ordet av det var det på tide å gå hjem igjen. Det kom fortsatt litt snø, men ikke så mye at det la seg noe serlig. Jeg stakk innom Rema og kjøpte med meg litt middag innen jeg kjørte hjem igjen.

Pusene har alt tatt kvelden og ligger rett ut oppe på klatrestativet, og det blir ikke før jeg gjør det samme… Ligger rett ut altså, men ikke oppe i klatrestativet, knis!! Har vært så frossen i kveld, og har sittet godt innpakket i en lunt og godt pledd siden jeg var ferdig med å rydde bort etter middagen.

Ronja er så spretten om dagen og snakkesalig at jeg ler høyt av henne innimellom…. I dag har hun holdt på noe voldsomt, og løp hit og dit å hoppet og spratt noe voldsomt. Såpass mye at hun fikk med seg Vinja, og de endte tilslutt opp med å løpe igjennom hele heimen å lekte.

Nei folkens, nå tar denne damen kvelden, natta :o))

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg