Ikke noe lazy sunday i dag

For første gang på veldig lenge våknet tidlig, ved 8 tiden, i dag morges… Syntes det var litt tidlig å stå opp, og lå en halvtime sammen med Vinja i armkroken å lyttet til stillheten. Vinja malte så hypnoserende at det var nesten så jeg sovnet igjen, men da sto jeg opp så ikke det skulle skje :o))

Ute dalte det ned noen store putevar av snøfnugg, og det har det fortsatt med største delen av dagen.

Jeg laget meg frokost å satte meg i stua foran tv skjermen for å se på utsendelsen fra Marcialonga i Italia, og der var ble det mye rødt, hvit og blått øverst på resultatlisten. Vinneren ble Simen Østensen, som rykket fra og fikk en relativt stor luke som holdt helt opp alle bakkene og i mål.

De fleste har tatt ned belysningen sin på balkonger i hager, men det har ikke denne damen her… Her har det lyst i rødt, blått, grønt og orange siden jeg hang de opp før jul 2012. Meningen var jo at jeg skulle ta de ned i januar 2013, men tenkte at det ble så mørkt ute på balkongen at jeg lot de være der. Det var jo selvfølgelig veldig iøyenfallende, men jeg hadde ikke råd til å ha en elektriker her for å sette opp en utelampe. Lampa er jo ikke så dyr, men elektrikeren skal ha mellom 6000 – 7000 kr for jobben.

I desember i fjor kjøpte jeg noen nye ledlys med hvit ledning og blanke pærer med gulaktiktig lys. I dag bestemte jeg meg for at de fargeglade lysene skulle ned å de andre opp, og sånn ble det. Jeg kledde godt på meg å satte i gang. Det var jo lett å bytte dem, og det var gjort i løpet av noen få minutter. Kattene syntes jo at det var veldig festlig å leke med ledningen som lå på gulvet, og som rørte på seg etter som jeg hang de opp. På et tidspunkt måtte jeg jage de unna sånn at de ikke ødela ledningen. 

Litt mer diskre dette her, ikke sant?

Når jeg var ferdig med lysene dro jeg fram støvsugeren å fikk opp noe rusk og kattehår som hadde samlet seg på gulvet. Jeg følte veldig for en kopp med kaffe, og siden jeg hadde så godt med tøy på satte jeg meg like godt ut på balkongen en stund. Ronja og Vinja surret rundt bena på meg og lekte og småsloss…. Det endte opp med at de begynte å løpe etter hverandre i vill fart ut og inn, hehehe!!

I uka som har gått har ikke formen vært helt på topp, og rengjøringen som var planlagt har ikke blitt noe av…. I dag derimot har jeg hatt all verdens energi, og kroppen føltes helt med på notene så både støvsugeren og moppen har fått jobbe hardt i dag. Jeg kjenner det i armene og ryggen, men ikke sånn at det er noe å bekymre seg for.

På tide å komme seg opp av godstolen å lage seg litt middag…., blogges :o))

#marcialonga #balkong #ledlys #støvsuger #rengjøring #katter #snø 

2 kommentarer
    1. Det ble ca 9 km på ski på meg idag tidlig, var hjemme kl 10.40, eter en dusj og litt lesing var det middagstid. Så jeg kokte poteter og hadde deilig middag. Nå har jeg spasert en tur ute. Det kommer ned noe hvitt. Nå blir det nett, tv og lesing ikveld.

    2. Helge: Da har du vært sporty i dag :o)) Her i Oslo snør det ganske bra nÃ¥, og det har faktisk kommet en del i løpet av dagen… Kan se at enkelte biler har problemer med Ã¥ komme opp bakken her nedenfor!! Blir nok glatt og Ã¥ kjøre i morgen tidlig tenker jeg!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg