Gammeldags pÃ¥ veg hjem….

Det er jo akkurat sånn det er, i allefall når man kjøper elektronikk av en eller annen art. Med det samme apparatet, i dette tilfellet en tv, ble bært ut av butikken var det allerede gammeldags. En ny modell var allerede på veg inn til butikken, med oppdatert programvare og mange nye duppedingser som ikke er på den jeg har kjøpt.

Jeg kjøpte mitt Samsung Smart-TV i 2011, så nå i 2014 er det urgammelt allerede, noe jeg har fått erfare allerede. Først fant jeg et snasent tastatur som ville gjort det utrolig enkelt å bruke tv’n som en gigantisk datamaskin, men ved nærmere studie av esken så kunne det tastaturet kun brukes på tv’er fra 2012 og 2013 ++. Da var det bare å sett bort den esken å glemme alt sammen.

Så etter å ha sagt opp hele C-more pakken med filmkanaler og sportskanaler bestemte jeg meg for å skaffe meg HBOnordic, men heller ikke det gikk helt knirkefritt. For det å registrere diverse kontoer ved å bruke fjernkontrollen er ikke bare bare. Det er noe ordentlig træl, men jeg fikk det da til etter å ha sittet oppe i flere timer i løpet av en lørdagsnatt for noen uker siden.

I går bestemte jeg meg for at jeg ville ta et prøveabbonnement på Netflix, for å sjekke ut om det var noe jeg er villig til å betale for… På de nyere Smart TV’ene ligger Netflix app’n allerede der når man kjøper den. Det gjør det selvfølgelig ikke på min, og ikke har jeg klart å finne ut hvordan jeg skal klare å få den inn på TV’n heller. Jeg begynte å knappe og søke rundt i går kveld uten noe serlig hell. På formiddagen i dag fortsatte jeg, men jeg skal ikke gå i detaljer for å forklare alt jeg testet ut. Endte til slutt opp med å sende en mail til supporten.

Nå er det jo sånn da at jeg har en veldig god venninne i Anne, som når hun først får noe inn i hode ikke kan slippe det. Så i dag hadde har hun søkt till rundt på nettet, for å finne ut hvordan man kan laste ned Netflix. Da kom hun over en artikkel som beskrev at man kunne laste ned app’n på Wii. Det hadde jo ikke jeg tenkt på, og eg har jo et konsoll stående som ikke blir brukt spesielt mye… Etter å ha skiftet batteri i håndkontrollen fikk jeg liv i boksen, oppgraderte innholdet og vips så var jeg i gang. Bare med noen klikk hadde jeg lastet ned den etterlengtede app’n. Hva skulle man ha gjort uten gode venner?

Så nå sitter jeg godt tilbakelent å ser på en episode av Lewis… Jo da, jeg har sett den før, men det spiller ingen rolle, en god film eller serie kan aldri sees for ofte :o)) Det var et bra utvalg med filmer og serier, så jeg har mye å velge i når jeg kryper opp i sofakroken når jeg ikke har noe bedre å foreta meg :o))

#samsung #smarttv #netflix #hbonordic #wii #lewis

4 kommentarer
    1. Stemmer at jeg ikke klarer å la være å kikke litt rundt når det er noe jeg lurer på.
      Hadde jo ikke tenkt at man kunne bruke wii til dette.
      Det var jo fint at det gikk ann å gjøre.
      Bra at det var så lett å gjøre, så nå får du iallefall se å¨Netflix fremover.

    2. Anne: Det spørs om jeg i det hele tatt gidder Ã¥ oppdatere tv’n, hvis det gÃ¥r ann. Wii’en fungerer helt fint, litt anderledes Ã¥ bruke hÃ¥ndkontrollen Ã¥ peke men det gÃ¥r :o))

    3. Gratulere med ny header. Nytt TV blir det ikke her på en stund, skaffa det for sikkert 7 år siden og det fønker bra. Men jeg kan skjønne at noen vil ha TV som er up-to-date med allverdens filmkanaler.

    4. Tusen takk… Jeg har brukt den før, og jeg likte den sÃ¥ det var pÃ¥ tide Ã¥ børste støv av den igjen. NÃ¥r jeg kjøpte nytt tv i 2011 var det for at det gml fra 1999 ikke ville mer. Det blir nok lenge til neste gang jeg kjøper igjen……

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg